Wednesday, January 31, 2007

Misteri Sekuntum Senyuman

Hehehe..tergelak aku sorang2 tgk si cencungut tu
Mmg buat tebiat ke apa…pasal la dia baik sgt ngn aku ni
Or mmg dia mmg baik pada asalnye? Or maybe masa aku 1st time jumpa dia dulu dia tgh period kot..
Aku nk mintak sign dia td, dari jauh lagi dia dh senyum tgk aku kedek2 jln ke arah meja dia. (Dalam ati aku, uisk, awat nya dia sengih ni, seram aku) Ikut ati malas je nk jumpa dia, tau dia br abis meeting, kang mood x bes, aku lak yg jadi mangsa, tp sbb terpaksa…

Aku : Excuse me, can I have your signature pls?
Cencungut : Yeah sure..Effendy (ala kantoi ar real name aku yg bes ni), howz ur work?
Aku : So far so good, already at the last part of the phase. Just need a little bit more time to touch up here and there.
Cencungut : Ok, that’s good. After u complete with that task, I need u to help me, with some verification, of the testing phase.
Aku : Yeah sure
Cencungut : Do u have my YM?
Aku : No, I don’t (alamak, aku mmg x pakai YM pun, aku pakai gtalk je)
Cencungut : Pls add me, it’s my full name
Aku : Ok, I will
Cencungut : Ok, Effendy pls see me if u have problem or anything to ask (sambil melemparkan senyuman yg b4 ni x penah aku tgk dia sengih selebar itu..! 10 inci ada kot..sampai koyak gegendang telinga and patah lapan tulang osikel dia. aku kira td mmg ada 8 ketul atas meja tu.seb baik salur separuh bulat x pecah, kalau x sure dia xleh berdiri tegak dh tadi)
Aku : Ok, thank you

Wahai cencungut…baik ada makna ka?!
Jahat nye aku ni, ntah2 dia memang ‘naturally baik’ camtu kot. Susah ar nk terima, sbb bg aku 1st impression tu penting. 1st impression aku masa jumpa dia, dia mmg cam ntah apa2. So susah btul aku nk ubah persepsi tu ehehe..xpe, time will forgive and time will tell~ ewah…
Chayok~

No comments: