Sunday, January 07, 2007

Jenis Darah

Tahukah anda bahawa jenis atau golongan darah turut berperanan di dalam menentukan keperibadian seseorang.

Golongan darah A

Biasanya orang yang bergolongan darah A berkepala dingin, serius, sabar dan tenang..
Orang yang bergolongan darah A ini mempunyai karaktor yang tegas, boleh diharapkan dan dipercayai namun keras kepala.
Sebelum melakukan sesuatu mereka memikirkannya terlebih dahulu. Dan merencanakan segala sesuatunya secara matang. Mereka mengerjakan segalanya dengan sungguh-sungguh dan secara konsisten.
Mereka berusaha membuat diri mereka se wajar dan seideal mungkin.
Mereka boleh kelihatan menyendiri dan jauh dari orang-orang.
Mereka mencuba menekan perasaan mereka dan kerana sering melakukannya mereka terlihat tegar. Meskipun sebenar-nya mereka mempunya sisi yang lembek seperti gugup dan lain sebagainya.
Mereka cenderung keras terhadap orang-orang yang tidak sependapat. Makanya mereka cenderung berada di sekitar orang-orang yang berperangan sama.

Golongan darah B

Orang yang bergolongan darah B ini cenderung penasaran dan tertarik terhadap segalanya.
Mereka juga cenderung mempunyai terlalu banyak kegemaran atau hobi. Kalau sedang suka dengan sesuatu biasanya mereka menggebu-gebu namun cepat juga bosan.
Tapi biasanya mereka dapat memilih mana yang lebih penting dari sekian banyak hal yang di kerjakannya.
Mereka cenderung ingin menjadi nomor satu dalam berbagai hal ketimbang hanya dianggap rata-rata. Dan biasanya mereka cenderung melalaikan sesuatu jika terfokus dengan kesibukan yang lain. Dengan kata lain, mereka tidak boleh mengerjakan sesuatu secara bersamaan.
Mereka dari luar terlihat cemerlang, riang dan bersemangat. Namun sebenarnya perkara itu semua sama sekali berbeza dengan yang ada didalam diri mereka.
Mereka boleh dikatakan sebagai orang yang tidak ingin bergaul dengan banyak orang.

Golongan darah O

Orang yang bergolongan darah O biasanya berperanan dalam menciptakan ghairah untuk suatu kumpulan. Dan berperanan dalam menciptakan suatu keharmonian diantara para anggota kumpulan tersebut.
Sosok mereka terlihat sebagai orang yang menerima dan melaksakan sesuatu dengan tenang. Mereka pandai menutupi sesuatu sehingga mereka kelihatan selalu riang, damai dan tidak punya masalah sama sekali. Tapi kalau tidak tahan, mereka pasti akan mencari tempat atau orang untuk mencurahkan masalah.
Mereka biasanya pemurah (baik hati), senang berbuat kebajikan. Mereka dermawan dan tidak segan-segan mengeluarkan wang untuk orang lain.
Mereka biasanya dicintai oleh semua orang, ?loved by all?. Tapi mereka sebenarnya keras kepala juga, dan secara rahsia mempunyai pendapat sendiri tentang pelbagai hal.
Di lain pihak, mereka sangat fleksibel dan sangat mudah menerima perkara-perkara yang baru.
Mereka cenderung mudah di pengaruhi oleh orang lain dan oleh apa yang mereka lihat dari TV.
Mereka terlihat berkepala dingin dan terpercaya tapi mereka sering tergelincir dan membuat kesalahan yang besar kerana kurang berhati-hati. Tapi perkara ini yang menyebabkan orang yang bergolongan darah O ini di cintai.

Golongan darah AB

Orang yang bergolongan darah AB ini mempunyai perasaan yang sensitif, lembut.
Mereka penuh perhatian dengan perasaan orang lain dan selalu menghadapi orang lain dengan kepedulian serta kehati-hatian.
Disamping itu mereka keras dengan diri mereka sendiri juga dengan orang-orang yang dekat dengannya.
Mereka jadi cenderung kelihatan mempunyai dua kepribadian.
Mereka sering menjadi orang yang sentimen dan memikirkan sesuatu terlalu dalam.
Mereka mempunyai banyak teman, tapi mereka membutuhkan waktu untuk menyendiri untuk memikirkan persoalan-persoalan mereka.

Anyway aku darah 'O'. Tu la, aku dh kata aku baik hati tp ramai org x caya haha..nk buat camne, mulutku x menggambarkan ketulusan hatiku~ hehe. Tapi ok apa, at least aku x hipokrit, ckp benda yg btul. drpd sesetgh org, dlm ati ckp lain, kat mulut ckp lain, depan org belakang org ckp lain. setuju? Loved by all? no comment..tp cam ye jek sbb aku rasa aku rmai kawan & aku senang kawan ngn sapa2 je. Member2 pun yg baru, yg lama pun sll contact aku and mintak tlg kat aku.tp aku admit mmg aku mmg keras kepala haha...
tu xde sapa leh lawan..
haha arini nye entry pasal sesi memuji diri lak jadinye. tu ar, susah nk tgk org memuji aku, mengeji bnyk ar. baik aku puji diri sendiri hoho~
Konlusi, be urself, jgn hipokrit & believe in urself

No comments: