Monday, June 04, 2007

So fast meh?

Sure sekrg ni sumer org tgh hegeh2 bertungkus lumus, sbb lecturer nk dtg. Aku? Hegeh2 gak ar. Weekly report? Arr…sekrg week 27 rasanya tp aku baru buat sampai week 13. Huhu, dengan penuh bangga aku mewarwarkan ke seluruh alam. Presentation slide? Um…ada la dkt 60% dh siap. Tu je la yg bole dibanggakan sket. Lecturer aku akan dtg on the June 19. Tu pun lepas aku dh push2 sket Mr. Affendy tu. Ada ka, dia call aku, ckp lecturer dtg on 17th. Ahad tu! Ingt cyberjaya ni ibu negeri kelantan ke?
Dh tu, aku call sejuta kali + nk dkt abis cdt (sbb machine bongek tu yg jawab) bru dpt get tru. Dia kata nk bgtau latest date. Ya ampuuunnn, dh seminggu dok diam, dok nganga tang tu jugak.
Tapi, diam tak diam, internship aku oredi almost di penghujung nya. Sedey? Hurm, sedey gak ar. Tp bkn sedey sbb intership dh nk abis. Sedey sbb 8 bulan ni, tak dimanfaatkan dgn baik uhuk uhuk. Aku bnyk pk lately, flashback, apa yg aku dh buat selama 8 bulan ni, selain dok ulang alik merempit g opis. Adei, ‘to do list’ punya la bnyk. Macam bagus tulis itu ini. Tp yg berjaya direalisasikan hanyalah sekelumit cuma. Banyak lagi tak sempat nk buat tp internship pun tinggal sebulan je lagi. Tu yg rasa frust nk nonggeng2 guling2 cam Shin Chan tu (tp versi menutup aurat ar). Arr, to do list aku? Huhu..xleh ar diwarwarkan di sini, malu~. Tp bnyk ar nk buat. Dulu aku rasa 8 months intern ni cam lama giler. Rupanya kelip mata, x sempat bukak balik dh nk abis dh pun.
Hurm, yeah,
1. Congratulation to Kamal, dh pun melangsungkan perkahwinan on the 2nd June ngn org klate. June 9 ni, Insya Allah aku g belah dia lak, kat Subang. Nk bawak hadiah apa eh? And tq Kamal sbb blanje aku lunch last week huhu. Duit orang bujang mu yg terakhir.
2. Congratulation to Nad, semlm dia bertunang ngn Pejol
(p/s : ramainye org kawin ngn bertunang lately. Member2 lama aku pun ramai yg baru dpt anak ke2 dan ke3, ada sorang tu br dpt anak kembar last week. Er...inhale exhale...sabo2, tak tergugat)
3. Last Sat, blanje mmbr aku. 3 org, mkn ns grg ayam kat mamak yg x reti ckp melayu tu. Ns grg ayam tiga + air => 21 hengget! Isk nk kena report kat Karam Singh Walia ni. Tak pun, mamak tu x paham aku order apa, dia pi tulis bill utk chicken chop kot. Er, tak pun, ayam cyber la katakan. Sure ayam2 ni dh pandai programming. Java ke. tu sebab mahal kot. Dem!
4. Er..2 minggu dr sekrg (lepas presentation ngn lecturer), kena blanje Mohsin (janji lama) sbb dia tolong aku p tukaq tayaq gheta takdak bumbung aku (my beloved EX5 roofless car). Dh niat nk blanje mkn, tp xde kesempatan lagi. Er…dn jugak kena blanje Hazirah, dia pun dh menuntut sejuta kali nih. Sbb dulu2 dia tolong aku bawak p Alamanda. Pi beli kerusi utk meja pc aku huhu. Sakit pinggang + bumper pakcik masa tu, main laptop dok gulin2 atas lantai je. Ar, ada sapa2 lagi ke aku penah janji nk blanje? Rasanya dah takde dh kot. Yosh, 2 org ni je.
5. Save the best for the last. Yeah! Yang paling bes nye, time lecturer aku dtg nnti, sv aku tadek~. Suuuuka sgt aku~! So, sv aku yg x frenly tu akan digantikan oleh cina suruhan yg comel. Huhu~ I lap u la cs! Dh ar masa 1st visit dulu, sv aku tadek gak (biasa ar org besar dlm company. tak reti dok diam). Bila lect tanya pasal aku, cs puji habis2 an. Mmg luluhawa ar bumper aku dok kembang kuncup. TQ cs! So, hope 2nd visit ni berjalan lancar! 2nd visit ni pun jgn lupa puji aku bnyk2 lagi eh? haha..

8 comments:

Anonymous said...

1. weekly report terhegeh2
2. presentation ape tak wat agi.. (ape kene wat sebenarnye?)
3. to-do-list tak pernah lengkap!
4. tak dpt bayangkan ape akan berlaku waktu presentation
5. tak sabar nk abes! *dead*

Unknown said...

hmm...
1.2nd visit aku 11th June..gile aku rasmi minggu 2nd visit..

2.weekly report aku ade 6 g x wat..excluding this week..last week aku cuti..nk wat gak ke..ape aku wat time gawai kat kpg?hehehe

3.presentation..nk perah otak..x start g..sat g nak start kot..

4.to do list..top of the list yg aku x dpt wat is..saving..

5.ms miss yong suet peng call aku semlm..aku cuti g.cuak aku dgr dir ckp die dtg 11th nih..

6.cant wait for intern to end..

jep..segala kek n biskut hbs la..

Hani said...

jepp, aku ngn hazirah satu kompeni. so kene banjer aku sekali.

ah, tak kire.

Takeshi said...

huhu lek abrak
aku pun x sabar nk abis
next sem pun dh pose
x sabo nk ponteng kelas, g bazar ramadhan haha

Shirlene, ko nye lect visit sama ngn si azizul. gudluck huhu
hebat gak ar ko, weekly report up-to-date. cter je la dlm report, ko menyambut hari gawai haha
tp btul la, aku pun x dpt saving gak.
tp ko bkn nye dok umah sewa. x dpt saving gak?

Takeshi said...

er...cik lystic?
siapakah?
do i know u?
er...lupa ar, maklum la, age factor...

Unknown said...

tu yg aku x phm..dok umah pun x leh nk saving.hahahah

tah ape aku beli..ye la..minyak kete..aku tanggong sendiri la..segan plak nk mintak ngan mak..

pastu..pape..klu mampu aku byr la..sonok gak la bli pape gune $ sendiri.hehehe

Anonymous said...

hahaha hi jep! mialystic tuh azhani a.k.a Zac laa. hahaha

dak2 kat shell neh lg laaa.. haram satu report pon xwat lg!!!

hi shirlene! good luck! :)

p.s. rase cm reunion kosmet lak!

Takeshi said...

Raje shhh!!
(saja buat2 xkenal mialystic tu..kan dia tgh mintak nk blanje aku tu)
ala raje, klu ko x ckp pun aku tau, korang mmg x buat apa2
cuma yg aku sll dgr cter, ko sll balik awal, ngn sll g tdo kat bilik yg sejuk tu haha kantoi!