Sunday, June 24, 2007

Budaya Lepak

Presentation aku last Tue berjln lancar. Aku sangat2 bersokor sbb SV aku takde. Dia g jpn buat kali ke2 since aku intern kat sini. Dia tu mmg bz ar. Maka, dgn itu CS yg mikro-comel telah menggantikan SV aku yg mega-un-frenly tu haha. Lepas lecturer aku chiow, aku pun g korek2 kat CS sket. Dia kata, "dont worry, i gave you good marks" haha...caya la CS. I lap you la cam ni.
Presentation dh abis, baru la aku bole bernafas sebelah idung. Nk tunggu intern lak abis, baru bole bernafas dua2 lubang idung. Sesak napas btul. Since last week aku dh memulakan sesi membalas dendam. Apa lagi, tido~ je keje. Pantang letak kepala mesti lelap punya. Lagipun sepanjang bulan June ni aku rs dh lama giler aku x kuar weekend. Maka, semalam (Sat) aku kuar dgn Akira. Akira?! Haha bkn mamat jepun. Actually kawan aku sorang ni dia fanatic jpn. Bkn tahap mega dah ni, Tera-fanatic dh ni. Sampai dia perasan sgt nk jd org jpn, dia nk nama jepun. So, aku suruh dia masuk kat sini:


Dpt la dia nama Akira. Suka beno la dia. Since dia dpt nama ni, dia x bg dh teman panggil dia ngn nama sebeno. Lantok kamu le Akira, asalkan kamu bahagie. So ada sapa2 lagi yg perasan or nk test japanese name dia apa, sile kan.
Semlm kitaorg g lepak library jpn kat Jln Ampang. Huhu giler ar. Contohi la kami remaja yg berwawasan. Tak melepak dan berpeleseran di pusat2 membeli belah, tapi melepak di perpustakaan huhu. Anyway, mmber aku ni plan nk amik exam jpn JLPT Level 4. So aku ajar la dia sket2 nihongo, setakat yg aku mampu. Er..Akira, nnti blanje aku mkn sushi! Kering tekak aku mengajo ko semlm haha. Anyway, ganbatte ne!
And then kitaorg g KLCC. Pergh dh lama giler tak g klcc. Dh ar tgh sale. Dem, aku hanya mampu membeli belah tetingkap sahaja. Er..yg paling aku tak suka, tgh diner kat Burger King, terdgr satu sore yg memanggil2 ku dari luar. "Jep~!"
Belum sempat aku nk cari kelibat manusia yg panggil aku tu, sekujur tubuh manusia telah pun berdiri 15cm dari ujung idung ku. Huwaa!! Mr. Y!! Member lama lagi~ tidak~!! Hurm dh lama tak jumpa mamat ni, dh lebih 5 tahun for sure. Classmate aku masa kat UM dulu. Tak sukeee nye aku, makin nk lari, makin ramai yg terjumpa, makin ramai yg mengejar. Dh ar age factor ni tak larat ar nk lari2 lagi. Hurm, then Mr. Y blah, 15 min camtu dia dtg lagi, mintak no fon lak~! Aargh! Maka aku terpaksa~!

Ya, sila lihat attachment di atas. Aku ada dgr cter, since aku post entry pasal hiperhidrosis, ada yg complain, laptop dorang 'karat' sbb peluh kat tgn. Ni, pakcik ada petua sket utk mengelakkan camne laptop drpd berkarat.

Langkah2 nye:
1. Pergi ke kdai computer
(caution: make sure bawak duit ar)
2. Bukak mulut, keluarkan suara, beli mousepad yg murah, biasanya benda ni RM2,3 je.
3. Bayar
4. Balik umah, potong pada 4 bahagian. Bentuk? mengikut citarasa sendiri, secukup rasa
5. Hiaskan di bahagian kiri dan kanan touchpad komputer riba anda.


Aksesori tambahan
1. Sile lihat attachment di atas.
2. Tampalkan, er..apa nama benda tu eh? yg sll org letak kat dashboard dlm keta tu, di bawah permukaan mousepad, utk mengelakkan mousepad tu licin or lari. So anda x perlu la nk main kejar2 kalau mousepad tu lari.

Maka, siap lah, Wrist Pad, yg pertama seumpamanya di dunia, lengkap dgn dwifungsi sweat absorber, spesel utk org hiperhidrosis, hahaha. Tp mmg berkesan. Peluh anda akan diserap dan komputer riba anda tidak akan kotor lagi. Faedah lain? Oo ada. Selain kos yg murah, in terms of HSE (Health, Safety & Environment), tangan anda tidak akan kejang kerana mengurangkan tekanan pada pergelangan tangan anda. Selamat mencuba!

p/s : td ReV pm aku kat gtalk. atuk dia meninggal. Al-Fatihah

2 comments:

abrak said...

sonok gile intern ko. -_-

yg letak kat dashboard keta itu namanya "magic mat" kalau tak salah aku.

Anonymous said...

hmm faktor usia tuh mmg xleh blah aa jepp.

darn funny!! :D