Monday, June 18, 2007

Weekend Santai

Last Sat mak aku, abg aku, akak ipar aku dtg kl. So on fri nite, aku merempit manja to Shah Alam, ala2 reunion family lak kat umah akak aku. Except ayah aku, dia je x dtg sbb dia mmg x suka jln2 ni. Even aku ada presentation on Tue, tp disebabkan slide aku yg dh hampir siap, aku menyantaikan diri di shah alam.
Tp mmg dh agak dah, xleh wat keje punya. Dh ramai2 tu, ngn anak buah aku lagi. Yg pompuan tu darjah 4, yg laki tu darjah 1, kecoh ajak aku main ni main tu. Aku ni dh la age factor, semput gak ar nk melayan anak buah haha...xpe xpe, leh rehearsal utk anak sendiri nnti wahahaha..killer statement of the year~.
Jumaat mlm tu kitaorg berkumpul dlm 1 bilik, tgk cter indon "Kuntilanak". hm ok la, aku pun dh lama x tgk cter2 seram gini. tp mmg horror ar umah dia tu. giler btul, bkn umah dh tu. dh la dkt ngn kawasan kubur, gloomy ngn pokok2 besar, mmg nampak haunted giler. Tp cam bes je lagu "Mongkujiwo" yg dia nyanyi tu. Abg ipar aku siap ckp, nk cari lagu tu, nk buat ring tone haha giler btul.

Then, saturday siang tu br aku ada kesempatan nk habiskan slide presentation aku, touchup2 sket. Yg bes nye, umah akak aku, dia ada wat 'pondok kayu' (wakaf) kat tepi umah dia. So aku bawak laptop aku kat pondok tu, wat keje. Tak lama pastu lak, ujan. waa bes giler. Sejuk hujan + angin, bunyi air kolam ikan = rs cam dok kat resort! Pastu aku paksa akak aku buat nescafe panas sugarless + whipped cream kat atas dia. Waduh2...mmg terasa seperti berada di sorga dunia~. Rasa santai giler. dh lama aku teringin nk rilex camni. And at last, dpt gak aku setelkan slide aku sumer on sat siang tu.
Sabtu mlm tu, kitaorg berkumpul lg, tgk cter "Jangan Pandang Belakang" lak haha. org lain dh berkurun tgk cter tu, aku br nk tgk. Biasa ar, movie2 ni mmg aku selo sket. Komen? 1st half ada la part2 yg membuatkan aku sakit jantung bila part 'hant' tu dok buat special appearance. Tp 2nd half aku bnyk gelak sbb tgk nenek dia tu. lawak giler makcik tu berlakon. especially masa dia jatuh tangga tu, then dia ckp, 'kawan yg tolak' haha...x dpt terima btul...
Lagi satu, part yg best bg aku, bila tok imam tu tanya "Siapa engkau?" Nenek tu jawab "Bapak engkau!" Nk pecah perut gelak...
Tp not bad gak ar cter ni. Antara cter seram yg bes gak bagi aku.

6 comments:

Husna said...

nescafe with whipped cream on top?

Oh. My. God.

mesti cam nikmat kan?

weh, lawa la rumah! :)

Hani said...

giler kau rumah kakak kau.

giler. giler. giler.

xtahan PAKSA kakak kau tuh. neh la contoh adek yg hampeh.

kalo aku dpt adek cmneh, aku tarek rmbt die smpi botak. haha.

Faiz Rev said...

uish nk rehearsal utk anak sndiri. whee~~ (>_<)

nnti da dapat anak leh la aku jd bapak angkat die ek. dekiru? hoho~ XD

Takeshi said...

alo chuna
u should try
nescafe + creamer (without sugar or condensed milk) + whipped cream on top
the sweetness of the cream mmg masyuk giler ngn nescafe yg tawar tu
mmg ni'mat~!
umah lawa? huhu nnti aku sampaikan kepada akak aku

Takeshi said...

z! huhu xde ar sampai giler.
aha kutuk aku ar?
aku pun, seb baik ar x dpt akak cam ko, suka tarek rambut. kalau x, esok nye mesti lima2 jari dia dh xde..

Takeshi said...

huhu Rev
kena ar rehearsel...
mou konna toshi dakara, soro soro jyan!
bapak angkat? xmo ar aku..
nnti dia giler main game cam ko
hahaha