Saturday, June 30, 2007

Geramnye!!!

Siri 1
Ye! Mmg geram!! Mmg hangen! Arrghh! Rs nk telan sumer kerusi meja kat opis ni! Er..tp bkn geram kat org opis la. Geram kat pak arab ni. Pak arab mana plak? Bliau ialah osmet baru aku, yg baru masuk around 2 bulan lepas. Mari berkenalan dgn pak arab.

Nama: forgot
Umur: x penah tanya sbb for sure muda dari aku
Warna kulit:sawo matang
Rambut: pjg wavy

First time aku tgk muka dia, aku ingt melayu, sbb rupa ala2 mat rempit yg rosak akhlak. Kaler kulit cam melayu. Tp ntah camne, ms aku salam ngn dia, aku ter speaking:

Aku: Where are u from?
Pak Arab: I am from Saudi Arabia

Lor…mamat padang pasir ka.. Ok, first one month xde problem apa2. tp makin lama aku terperasan, mineral port 14L yg aku bawak, yg aku letak kat dapur umah aku tu dok kering je. Aku mmg dh sumpah seranah, berkumat kamit mulut ku membebelkan najis mughallazah. Minum pandai, refill x pandai. Ingt aku kuli bapak korang ke wei! B4 pak arab ni masuk, air tu x penah kering pun, budak2 lain sumer ok je refill balik. Tp since dia masuk ni, lain mcm je.
Tp xpe, aku malas nk tuduh, aku ngn baik hati nye menjadi kuli bapak dia, refill balik mineral port tu.
Second thing, yg aku rs nk bom bilik dia ialah, dia sll terkunci bilik air dr dalam!!! Tidakkah itu merupakan satu kebodohan yg nyata? Aku bkn nk tuduh melulu, tp sbb mmg jadi dpn mata aku. Actually bilik air umah aku ada 2. tp aku dh letak toiletries aku dlm bilik air yg satu ni. Ada skali, aku balik mayang jumaat, aku nk mandi jap b4 g opis balik. Then lama giler org dlm bilik air tu x keluar2. Aku tunggu je la, then aku dgr bunyi pintu dibukak. Aku terus ar kuar bilik nk g bilik air sbb takut org lain masuk bilik air tu. Then aku nampak this pak arab baru kuar. Bila aku nk pulas tombol damn! Locked!! Arrghh! Punya lama tunggu nk mandi tp x dpt mandi. Maka saya terpaksa la gi bilik air lagi satu tu, menggunakan toiletries org lain sesuka hati mak bapak saya.
Yg si’ot nye lagi, lepas dr kejadian pertama tu, ada 2,3 kali lagi pintu tu terkunci dari dalam. Bodo btul la! Time aku nk rush je kena la camtu. Pastu aku xtau la sapa yg bukak balik and how. And the best part is, aku baru balik opis 1 petang tu. Tgk2 geng2 padang pasir tgh berkumpul 2,3 org dpn bilik dia. Seko unta bonggol 1, seko lagi unta bonggol 2, ngn 2,3 batang pokok kaktus tgh godek2 pintu dia guna card ahaha…padan muka, sah kunci tertinggal kat dlm. Hati beta melonjak kegembiraan seperti ribena berry wwhuu!!!

Siri 2
Mmg pantang datuk nenek aku dr keturunan ketujuh! Klu tgh ckp, org potong ckp aku. Rs nk siat2 je mulut, potong lidah, campak kat hyena bg mkn. Well, actually dh lama aku geram kat cina ni. Cina bukit versi lelaki kot. Dia ni trainee kat opis aku from UM. Dia 2 bulan je kat sini, x lama dh nk abis pun. Duduk membelakangi aku, cubicle yg sama. Dia ok, sll tolong aku, mmg x penah timbulkan masalah apa2 pun.
TAPI yg aku rs nk sepak muka tu bagi senget 13 darjah sbb sll potong ckp aku. Task dia kena buat testing. Tp klu testing xde, dia mmg kena tolong aku. Part tu aku appreciate ar sbb keje aku agak bnyk + tough. Tp bila ada benda dia x paham, dia tanya aku, aku baru nk explain, dia dh potong. Oi oi!! Pastu mula la tanya aku bnyk kali benda yg sama sbb td aku dh explain dia xnak dgr. Lama2 aku pun naik hangen, kalau dia tgh potong ckp aku, aku xmo kalah, dok nak berckp jugak. Tu dia, dia pun xmo kalah. Senget2 mulut dia meninggikan desibel suara sbb nk suh aku dgr ckp dia gak. Argh bongeknye!! Dh bnyk kali gak sbb aku tension punya pasal, bila dia potong ckp aku, aku berckp jugak cam org giler sbb aku tau dia x dgr. Dia abis berckp, aku pun abis, then aku terus balik kat seat aku. Lantak ar, asalkan puas sbb aku dpt berckp haha. Sama2 la bongek. Yang penting kepuasan~!
Ada skali, dia tanya aku lagi. Aku nk explain, dia pun dh senget mulut nk berckp. Aku terus tengking, “Dgr la I ckp dulu!” Sengeh2 kerang dia kena tengking ngn aku.

Konklusi:
Pantang datuk nenek aku dari keturunan ketujuh:
1. JGN potong ckp aku time aku tgh berckp
2. TAK SUKA kena tunggu org. (shortly, antara yg aku ingt. Masa zaman aku kat UM, tunggu mmbr pompuan aku sbb dia nk ikut aku g cc. Sejam aku tunggu dia dlm kancil, baru dia hegeh2 nk dtg. Reason? Cari contact lense dlm bilik, which, at last jumpa bawah tapak kaki!!! Oi oi!! Kebodohan yg nyata!! p/s : zaman tu miskin, xde henfon lagi)
3. TAK SUKA org mungkir janji
4. TAK SUKA org yg xde common sense

No comments: