Sunday, June 10, 2007

Jejak Qaseh

Semlm aku g kenduri kawin si Kamal kat Kg. Melayu, Subang. Mula2 nk g sorang, pinjam kancil akak aku, tp bila tgk map cam x familiar. Akak aku pun mula2 takmo g, sbb dia kata anak buah aku 2 org tu ‘fobia’ g kenduri kawin. Panas + pening dgr bunyi kompang. Oo budak2 ni ada penyakit kendrofobia kot, iaitu ketakutan akan kenduri kawin. Bnyk la auta budak2 ni.Tp lama2 aku pujuk baru dorang nk ikut. Meriah gak, Kamal ensem je pakai baju ijau huhu. Er..bini dia lawa ar. Patut ar ko x saba2 nk kawin Kamal! Klu dh org klate tu, mmg putih2 ar.
Yeah, aku belikan dia hadiah lampu tdo. Aku harap lampu tu x ‘pecah’. Sbb, last Thursday aku g potong rambut kat alamanda, then beli hadiah tu skali. Mula2 aku tgk comel je lampu tu, beli je ar. 20% discount lak tu. Tp x teringt lak yg kon lampu tu beso. Bila promoter tu bawak kotak, mak oi, besar banget jadik nye. Apa lagi, mlm tu aku jd bangli jual kain. Sarat keta aku yg x berbumbung tu. Lenguh aku dok mengengkang dari alamanda balik cyberjaya atas moto. Dh ar meter mnyk pun x nampak. Main press je. Er, nk dijadikan cter, lesen motor aku lak dh mati huhu...selambe je ar. Malas ar nk idupkan, duit pun xde. Lagipun sebulan je lagi kat cyber, then x guna moto dah.
Tu 1 cter. Fri night tu lak, lagi skali aku mengengkang dari cyberjaya to shah alam plak huhu. Mmg lampu tdo tu dok ber thaipusam dlm kotak tu. Harap2 ok x pecah. Tp, next morning on Sun, Kamal sms aku, ckp tq. Dia kata hadiah aku yg paling best huhu. Xtau ar btul ke x, tp yg penting, lampu tu cam selamat, sihat walafiat la kot + dia appreciate.
Hurm, masa kat kenduri tu, aku dh abis mkn, then lepak2 jap. So ingt nk g jumpa Kamal jap, salam2. Baru je aku nk bgn dr meja tu, aku ternampak seorg kelibat mmbr lama aku. Classmate aku masa form4, form5, merangkap one of my best friends aku gak ar, di zaman hingusan aku. Cuma, atas sebab2 tertentu (sebab2 peribadi), aku sentiasa melarikan diri, bkn dari dia je, tp dari sumer kawan2 aku yg lama. Aku rs aku dh x contact ngn mmbr2 yg aku kenal between 1993-2004. Isk lama gak tu. Dlm masa 10 tahun, bkn sorang dua kawan baru aku. Reason? Bukan sbb dorang x suka aku, or dorang create prob dat make me lari sini sana + mendiamkan diri. Tp ada la, a few reasons, yg aku rs hanya Girlfriday sorang je yg tau nape.
Ada jugak some of them yg call umah aku kat kuantan, tanya no fon aku kat mak aku. Ada gak yg add aku kat msn, tp aku buat dek je haha. Accept tp block haha. Adei, jahatnye aku. Xpe, aku yakin, sumer org ada rahsia masa silam masing2. Anyway, berbalik kepada topic, bila aku nampak mmbr aku sorang ni, aku terus duduk balik. Buat2 cover muka (giler drama abis!). Then jeling2 sket, tgk dia dh blah ke belum. Bila aku dh nampak dia jln ke depan sket, aku pun bgn ar. Tiba2 dia patah ke blakang. Dem! Aku terus duduk balik. Then ada org tegur aku dr blakang.

Mr. X : Jep kan? (sambil menghulurkan tgn)
Aku : (senyum + buat2 terkejut + muka hipokrit, terus salam ngn dia) Camne ko leh nampak aku?
Mr. X : Jep, aku dh kawan ngn ko lebih 5 tahun. Xkan aku leh lupa camne rupa ko. Aku dh nampak ko td, tp takut salah org.
Aku: (gelak2 manja) Ko apa khabar?
Mr. X: Aku sihat. Meh no fon ko. Aku tumpang org ni, aku nk cepat.

Xkan aku nk bg no tipu lak kan? So lepas aku balik umah, dia sms aku. Dia ckp, bila2 free sms or call la dia. Bnyk benda dia nk borak. Hurm, bagus btul kwn2 aku ni. Makin aku nk lari, makin aku jauhkan diri, makin ramai lak yg cari aku. Cuma yg aku terharu ngn dia ni, every yr, tak penah miss wish bday aku. Rs bersalah pun ada, tp nk wat camne. Aku ada reason tersendiri. And aku dgr cter, dia dh jadi one of the managers kat menara rebung tu.
Masa aku g penang aritu pun, mmbr aku si Ita tu ckp kat aku. Mamat ni mintak contact no aku. Tp aku dh warn Ita, jgn bg kat sapa2 haha. Perasan celebrity la plak. Mamat ni pun ada ckp kat Ita, dia every yr wish bday aku, tp sekali haram pun aku xde reply (-_-) sori sgt2 la Mr. X.
Insya Allah, masanya akan tiba. Aku akan cari balik kwn2 lama aku, tp bkn sekrg.

1 comment:

Anonymous said...

Ishk jep... aku baru baca entry ko yg ni. Tu pun sbb aku google 'predei girlfriday' sbb nak carik ada satu gamba ni, tetibe jumpe entry ko... :D

I feel you... Been there, done that. Even dah keje ni pon aku tak rasa bes lagi to go through mende2 camni... Reunion la especially. Mmg nyampah sangat.

Tp takpe, the time for u will come. N the time for me? Probably bile aku dah dapat sambar sekor Volkswagen New Beetle kot... Haha lambatttt lagi!