Monday, May 21, 2007

Wuteva lah~

Dah lama aku x menulis. Last entry May 9, arini May 21. dkt 2 minggu gak ar. Takde masa nk menulis. Kenape? Ye, alasan typical “busy”. Bz ngn apa? Typical lagi, bz ngn hal duniawi huhu.
Serabut btul bila kena camni. Bnyk keje tertangguh. Aku rs nk je cuti 2, 3 ari. Nk kasik setel 2,3 benda. Then aku teringt something. Trainee kat opis aku ni leh amik unpaid leave je. So klu amik cuti, kena potong gaji. Tp last month, masa aku balik dr Penang tu, aku ponteng keje ari Isnin. Aku buat dek je, tdo selamba badak kat bilik. X bgtau kat sv, x call HR ckp aku nk cuti. And then bila dpt cheque baru2 ni, tgk2 gaji aku dia x potong haha.
Bagus ar, dia x sedar rupa2 nya. Klu tau camni, dh lama dah sebulan skali aku wajib ponteng. Tp sekrg ni klu nk ponteng rs x sedap sket, sbb projek tgh kencang. Cina suruhan pun almost everyday carik aku, tanya progress. Ades, so terpaksa ar tunggu sket lagi, tunggu progress bnyk sket, br aku nk ponteng kot. I NEED A BREAK!
Hurm, last friday first time aku g lunch ngn Kamal. Before ni x penah borak panjang, selisih pun sengeh2 manja je. Lagipun, dia baru je tau aku ni melayu haha so baru la dia nk tegur2 sket. Sbb ada 1 ari, terjumpa dia kat surau, dia terkejut giler. Dia terus ckp kat aku,

| I thought you are chinese

Aku sengeh2 manja je la. Penat nk bg explanation yg aku ni melayu. Bkn sekali dua org ckp camni kat aku. Selingan 1, last Saturday, aku g CM ngn Dae. Planning nk cr souvenir utk SV, nk bg masa presentation next month. Bukan nk bodek bos, saja je nk tunjuk appreciation sket. Bagi harum sket nama UTP. Then kitaorg saja2 gatal masuk Royal Selangor Pewter. Even tau x mampu nk beli. Tp not bad gak, bukan sumer mahal. Ada gak 2,3 benda yg aku mampu haha. Anyway, tgh belek barang2 kat situ, dr belakang aku, cina kedai tu,

| Ni hao!

Aku dgr, tp aku buat dek je lagi. Dae lak awal2 dia dh lari jauh bila dgr cina tu ckp camtu. Dia saja nk tgk apa yg terjadi seterusnya. Hawau ko Dae! Lepas tu cina tu bantai congceng congceng ngn aku. Punya la panjang, x sempat aku nk nyampuk. Aku agak2 dia tanya nk beli apa, etc la tu. Lepas dia dh khatam berckp, aku selambe je jawab,

| Mau tgk2 saja

Aiya, sori sori. I ingt u org cina. Hehe apa2 la nyonya. X larat dh aku. Selingan 2, last fri jugak, aku tgh ckp fon ngn mmbr aku kat opis. Ada sorang akak admin baru (‘adik’ jugak kot. Aku komfem dia muda dr aku) lalu kat celah cubical aku.
(dengan muka x malu dia menyampuk aku tgh ckp fon)

| Eh eh, fasihnye ckp melayu

Saya mmg melayu ‘kak’. Adei, tergelak2 ‘adik’ tu dgr aku ckp. Semenjak aritu, klu selisih ngn aku dia sengeh2 manja. Kaver malu kot.
Kembali kepada topic. Kamal ni engineer br kat opis aku. Dia masuk sini around Feb camtu. Disebabkan bangsa2 mata yg tak terbukak mendominasi opis ni, melayu pun leh bilang sebelah tgn je, so dia bnyk kali gak ajak aku join dia lunch (lepas dia dh tau aku ni melayu la) sbb dia kata dia pun sorang2 je. Tapi masalahnye, aku mmg x kuar lunch. Mkn biskut free kat opis je hehe. So last fri, dlm kul 11.30 camtu, dia dtg kat tpt aku. Dia ajak g masjid ngn lunch skali. Sll nye jumaat aku balik umah dulu. Tp xpe ar, dia dh ajak beria2, sian gak kat dia.
So ari tu, aku stay kat opis sampai kul 1, then g masjid MMU naik keta dia. Then kitaorg g mkn kat terminal. Baru la 1st time borak2 panjang ngn dia. Dia ok, seronok gak borak2 ngn dia. Tp aku rs dia bajet dia tua dr aku kot haha. Tapi aku sure sgt, dia mesti muda dr aku. Aku saja test, tanya umur dia sbb dia nk kawin next month.

| Aku dah 26 dah <--- dgn gaya penuh konfiden.

Then aku jawab,

| Oo klu gitu aku lagi tua ar dr ko

Terkejut giler dia haha. Tp statement Kamal yg paling best,

| Aku rs kat opis tu mmg kita ni nampak muda la

Hahaha caya la Kamal. Mmg btul kita nampak moda belia remaja gitu. Give me 5~! Then aku korek2 lagi, wah gaji mamat ni beribu riban rupa2nya isk isk. Jeles nye. Br je start a few months, gaji dh almost RM4k~. And dia ckp, atuk dia org cina. Lor, patut la mata dia pun ala2 idup segan mati enggak mau sajak.

This month mmg bulan Gizi Pemakanan Sihat kot kat opis aku. Bnyk btul makanan2 free haha. Mula2 ada farewell lunch utk cina bukit and the geng. SV aku blanje kitaorg kat McD Equin Park. 13 org bangsa mata x terbukak, aku sorang je bangsa melayu yg mata ala2 x terbukak gak. Sumer ni project team mmbr aku. Sumer pakat congceng congceng aku nganga je la, x paham. Tp one thing yg aku suka pasal cina2 kat opis aku ni, dorang x racist. Even dorang ckp cina sesama dorang, tu mmg xleh nk halang ar. Even kita pun ckp melayu gak sesama geng, klu ada bangsa lain dlm korum pun. Tapi, dorang hormat aku gak.
And then, last week jugak ada annual lunch kat opis. Buffet lak tu, adoi... Sian perut aku. Tgk ar pinggan dlm gambar kat atas. Penuh x hengat, x kasik can langsung. Menu pun giler, segala yg halal di daratan dan di lautan, sumer ada. Chicken, beef, kamben, udang, sotong, mussel, salad, tomyam, bihun, ABC etc aaaaaa~~.
Last friday jugak, aku gatal g pasar malam lak sbb dh lama giler x gi. Plus, nk release tension sbb penat, stress segala. So saja nk g merempit jauh2 sket hehe macam la jauh sgt cyberjaya - putrajaya. Depan idung je. Tapi, adei, makan lagi~

Rasa cam bes je pasar malam Putrajaya, keliling sumer bangunan tinggi2 lawa2. Tgh2 tu ada payung2 pasar mlm. Mmg cyber abis! Aku mmg suka pasar malam, flea market, dan apa2 jua market yg seumpamanya except black market. Suka round2 and suka tgk gelagat org mcm2.
Hurm, aku beratur 15 min utk mendapatkan sebungkus laksa penang berharga RM3. Actually x tau nk beli apa. Serius blur, sbb nafsu mmbeli je besar, tp mkn nnti bkn nye abis pun. So kena pk elok2 supaya x membazir. Tiba2 nampak ramai gler org beratur. So bajet sedap la kot. Klu x, xkan sampai org sanggup beratur. Aku pun tumpang la sekaki. Ok la jugak. Not bad laksa makcik tu. Bole ar beli lagi lain kali. Then aku beli ayam kampung goreng. Dh lama gak x mkn ayam kampung.

Ni dh nk dkt ujung bulan, sure x lama lagi ada staff bday party lak. Adoi, makan...jgn x makan. Mampus aku bulan ni, kena g karaoke lagi la camni, melalak 3, 4 jam bagi kalori terbakar sket haha.
Pejam celik, lagi sebulan lebih je nk abis intern. Isk in a way, rs cam x bes lak, sbb bnyk benda lagi aku x sempat buat. Things that I planned to learn/to do during these 8 months period. Ada bnyk lagi benda in the list x sempat buat. For sure, bulan June ni mmg kelam kabut~ aaaa~. Lect nk dtg, nk buat slide lagi, logbook dh 43 juta tahun cahaya x update, keje kat opis pun hegeh2 x siap. Lalalala xmo pikir~.

7 comments:

Anonymous said...

too much things to be done. tak sempat gak rasanya nk siapkan semua. tapi aku sungguh tak sabar nk abes. walaupon segalnya tak siap lagi, tapi i'm done. tak tahan daa~

Unknown said...

skalik updet bnyk giler!
aku bacer half2 bleyh ak? :P

Unknown said...

ni hao...wo hen hao..

saje je nak menyemak nih..arini aku busan sgt2..maklum la..kitorg cni nak start long holiday da..so ramai da amek cuti..holiday mood is in d air..cni..start cuti 30th til 3rd..cuti Gawai ma..

x sbr plak nk jmp korg.hehehe

bile la intern ni nk hbs...

Anonymous said...

bestnye intern~ xde final..haha
gudluck2, apsal intern, tp ckp lg tue dr kamal yg 26thn tu? musykill =D

Takeshi said...

adoi bz gler lately...nk update blog pun malas
ai abrak, aku ingt ko sama ngn mahen and the geng. dorang sumer xnak intern abis.
tp aku x sabar gak nk abis. walaupun bnyk lg benda x berkesempatan nk buat.

Takeshi said...
This comment has been removed by the author.
Takeshi said...

ala cartoon, mana ada bnyk
bulan ni 2 3 entry je.
bulan ni bz ar

shirlene! wo hen hao.
wo xian zai hen mang le! (btul ke? dh lupa ar)
selamat ari gawai!
biskut2, kek2, xde ke? hehe

er...cik anonymous...
adoi..sapa la plak ni
nape lg tua dr kamal tp intern?
er...spesel kes. utk golongan2 yg istimewa cam saya ...
anyway slamat dtg ke blog saya