Wednesday, May 09, 2007

Lately

Lately,

1. Benda pelik yg selalu anda buat
Gi pantry room opis, sambil2 bancuh air sendiri, ratah milo 2,3 sudu. Sedap! Hobi dr kecik, sampai ke tua x berubah2. Tak tau ar nk wat camne. Dah beranak nnti kot baru berubah. Ada 1 masa tu, mak aku xmo beli milo kat umah sbb dia kata x sempat buat air, abis ratah dek aku dulu.

2. Benda jahat yg anda buat
Sambil2 ratah milo tu pulak, curik green tea 3,4 paket, bawak balik umah utk kegunaan sendiri. Xleh curik bnyk2 sbb berpegang teguh pada pepatah melayu yg mengatakan "Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit". Ini lah masanya utk aku mengaplikasikan. Lagipun, "Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya". Nk beli x mampu ar, sekotak tu berbelas2 hengget.

3. Benda yg paling best anda dpt buat
Dapat balik kampung baru2 ni, cuti 5 ari, rilex2, golek2.

4. Isu yg menarik perhatian anda
Pertabalan Yang Di-Pertuan Agong. Suka sgt ngn benda2 yg tradisional or benda2 yg jarang2 leh tgk ni. Sampai terlintas kat ati aritu, nk ponteng keje sbb nk tgk live kat TV3. And latest, Raja Nazrin Shah nk kawin. Xtau ar pasai curious sgt ngn perkahwinan diraja nih.

5. Benda2 yg selalu anda pk dlm kepala anda
Hurm, bnyk sgt. Especially pasal future. Xmo komen bnyk2.

6. Benda yg paling x suka tp anda terpaksa buat
Projek kat opis. Klu reti buat maybe leh jd suka kot, tp x reti buat masalahnya. Kena figure out sendiri, kena buat research sendiri, kena solve sendiri, xde org nk tanya sbb xde org penah guna tools tu lagi. Aduh, x suka nya. Tapi terpaksa.

7. Benda yg anda rasa teringin sgt nk buat
(i) Dgr music slow (such Kenny G), dok dlm gelap, pasang lampu kecik yg romantik (ngeh ngeh) sambil nyalakan lilin aromatherapy. Duduk diam2, sambil minum green tea yg curik kat opis tu, or chinese tea ke. Sure relax gler. Huwaa...bila la dpt rilex camni.
(ii) Nak melancong! x kisah la ke mana2 sahaja asalkan dpt tukar angin kejap

8. Lagu yg anda rs best sgt
Hurm apa ek. X tau sgt lagu2 baru lately. Tp setakat yg ada dlm collection tu, rasanya lagu,
Estranged – Itu Kamu
Rihanna feat. Sean Paul – Break It Off
Timbaland feat. Nelly Furtado & Justin Timberlake – Give It To Me
Linkin Park - What I've Done
Dewi 19 - Dewi
Nelly Furtado - Say It Right

9. Benda2 murah yg anda terasa sgt nk beli (<RM500)
Perfume (sbb dh lama abis, sekrg guna perfume RM10 je, beli kat kedai2 bawah payung, on the way nk g KL Sentral monorail)
Thumbdrive (at least 1G, yg sekrg 256M je)
Jam Tangan (sekrg ni ada 1 jam tgn je, rsnya dh lebih 5 tahun aku pakai)

10. Benda2 mahal yg anda terasa sgt nk beli (>RM500)
(i) Kereta! Nk keta sports~! 2 pintu~!
(ii) Laptop baru! Yg lagi ringan, yang lagi power, yg bateri tahan lagi lama!
Tapi x mampu ar, mampu type dlm blog ni je.. uhuk uhuk...

11. Benda yg anda rasa paling tension
(i) Bila tgh bz, letak status bz berkaler merah kat Gtalk, ada la beberapa manusia yg x reti bahasa a.k.a rabun warna pm aku, seraya bertanya “Hi, buat apa?” takpun, “Hi, bz ke?”. Tahap paling x bes, time sv ada kat meja aku, window gtalk tu dok “toing toing” keluar. Adei….
(ii) Since dok cyberjaya ni, aku tensi ngn kedai mamak kat umah aku tu. Sengal giler x reti ckp melayu. Lain mintak, lain dpt. Tu pun dh ulang sejuta kali, x paham2 gak. Bole nanges aku dibuatnya...

12. Hobi baru yg anda suka buat
Menyanyi masa bawak moto. Baru aku tau betapa bes nye perasaan itu. Sbb, nyanyi dlm helmet, suara tu melantun dlm helmet, dgr kat telinga sendiri. Suara yg x sedap pun bole dgr cam sedap je haha. Tak caya? Cuba la..

13. Benda yg anda ketagih tiap2 ari
Buat masa sekrg, minum Mocha Java. Aritu g carrefour alamanda, nampak cam bes je coffee tu. Aku mmg penggemar coffee. Biasa ar, nafsu membeli sentiasa mengatasi segala2 nya. Tp x nyesal, mmg sedap. Aku mmg suka try coffee pelik2, cam Vietnam Coffee, Java Coffee etc. Tak pun try mcm2 teh, Darjeling, Earl Grey etc.

14. Soalan2 yg paling selalu ditanya
(especially oleh pakcik2 dlm lif opis or surau opis)
Orang sini ke org sabah?!

15. Benda yg dirasakan sangat nikmat
Tidur! Tidur itu nikmat! Especially kalau 1 ari tu penat gler, malam tu tidur mmg bes x hengat!

7 comments:

Hani said...

Shell kasik ktrg pendrv 1 gig wa ckp luh. hohoho!

ratah milo tuh hobi aku gk. tny kerel ngn yoi kalo xcaye. tp melo ake spesel skek r. hihi.

aku br bli jam ngn perfume kt ebay. bangge lak rase sb ko ckp ko nk bli. rase mcm aku ade kemajuan je. HAHAHA.

slaluh jadik cmneh. sekali bukak puluh2 entry. malas mak nk layan!

Takeshi said...

Haha ingt aku je suka buat hobi pelik tu. x sangka Zac yg bermotivasi pun ratah milo gak.
uik, pendrive tu kasik terus ke, kasik pinjam je?
ko bole ar, shell punya allowance lagi tinggi dr aku...cet!

Unknown said...

nyanyi time naek moto sgt best kn???
bwk laju2
nyanyi kuat2
pastu klu org dgr pon bukan org uh cam kiter.
wahhahaha~

berjayer brenti ratah milo!!
o yeah~
skali skaler leyh la kan.
ohohooo~

ps: aku xnah kaco ko tyme ko bz kn?kn?kn? :P

Takeshi said...

Ooo cartoon, maknanya ko pun sll nyanyi masa bawak skuter ko eh? mesti pening mar kat blakang ko, dgr suara ko haha..
aku ratah milo kot opis je, sbb milo free. kat umah punya milo, tahan napsu sket.
er, ko xnah kaco aku time bz, tp ko sll mintak lagu time aku x bz haha..
lagu estranged tu ok lagi, lagu classic pakcik Frank Sinatra pun ko mintak..isk2

JimBungKangKung said...

Orang Sabah? Jauh betul juga rupa ko tuh. Haha. At least ok lagi dari waktu kita di Tesco n kena tanya Islam ka x, just pasal pakai rantai. Lol.

Ni ada lagi lagu mo recommend.
Beautiful Liar by Beyonce n Shakira
Because of You by Ne-Yo
Last Night by Keyshia Cole n P Diddy
Glamorous by Fergie

Nice numbers these ones la.

Takeshi said...

Haha ye la Jimi. of koz la aku xleh lawan ori sabahan like u.
Yeah, aku ingt lagi, kat tesco ipoh. Cina tu dh ckp pnjng2 promote digi cam kat kita, then dia tanya kita Islam ke x haha..it's not Malay or not!
Tq for the recommendation! aku suka la lagu "Last Night" tu. Bila dgr je, rs badan auto bergerak aha..
nice one

asotoko said...

4. Isu yg menarik perhatian anda
Pertabalan Yang Di-Pertuan Agong. Suka sgt ngn benda2 yg tradisional or benda2 yg jarang2 leh tgk ni. Sampai terlintas kat ati aritu, nk ponteng keje sbb nk tgk live kat TV3. And latest, Raja Nazrin Shah nk kawin. Xtau ar pasai curious sgt ngn perkahwinan diraja nih.

aku suka isu2 mcm ni gak~ aku nk tunggu putera raja dtg pinang aku la...hahahaha..."gilerss berangan"