Monday, May 07, 2007

Mari Membakar Kalori

Day : Ahad
Date : May 6, 2007
Time : 7.00a.m.
Location : Atas tilam

Mataku terasa berat. Ibarat dihimpit batu lagaknya. Tiada upaya untuk aku membuka walaupun sebelah kelopak mataku. Aku rakus menentang tetapi tewas dan gagal mengekang nafsu dalam pertarungan untuk membenarkan objek yg bersifat bergerak dalam satu garis lurus itu, iaitu cahaya, menembusi retina dan seterusnya membiaskan diri nya di dalam gelemaca kedua2 bebola mataku.
Aku pasrah, kelopak mataku dipejam rapat, iris ku membesar, ligamen gantung yang memegang kanta mata ku mulai mengendur, kanta mata ku menjadi tebal semula. Tangan kananku pula, tanpa diminta, menarik manja selimut yang berada di hujung kaki, lalu menutupi kaki ku yang kesejukan kerana kain pelikat ku telah berada dua jengkal dari buku lali ku. Hurm…sungguh nyaman bau selimut ku, kerana baru je dibasuh semalam menggunakan Downy.
Dari celah-celah bulu mataku, kelihatan hujan turun dgn manja di luar. Tidak terlalu lebat, tidak terlalu renyai. Sungguh segar rasanya, menghirup udara pagi, diselang seli kan dangan haruman Downy. Tiba2! Aah! Baru aku teringat janji manisku hari ini utk bersama2 kawanku. Lantas aku bingkas bangun, gigih menentang inertia ku untuk terus terlentang di atas tilam. 180 pascal dikenakan ke atas tilamku untuk melantunkan bumper ku. Namun momentum yg tidak seimbang, kerana hanya ada jisim bumber tanpa halaju, memaksa aku bergolek2 manja selama 5 minit lagi sebelum melangkah manja ke bilik air.
Actually janji ngn Mag & Dae kul 11.30 at LRT Bangsar, saja je kuar awal sket sbb nafsu aku dh nawaitu nk breakfast kat McD KL Sentral hehe. Dah lama x breakfast kat McD. Lepas breakfast, g Bangsar. Then Mag jemput aku ngn dae, kitaorg g Karaoke kat Bangsar Shopping Centre (BSC). Haha, punya kuat penangan karaoke, belum melalak lagi, awal2 pg dh ujan isk2. Baru je plan nk g audition AF6. Kensel la camni. Eh, tp age factor, x layak dah kot.
Actually ni baru 2nd time aku karok kat mesia. Dulu2 aku mmg gler karok. Apa tak nye, dpn entrance Uni aku ada 1 bangunan tu consists of karaoke, bowling, game centre, snooker, ping pong ngn pachinko haha. Agak2 lecturer cam boring je, especially lecturer yg ala2 Albert Einstein + syok sorang2 kat dpn blackboard, mmbr2 jepun sendiri ajak ponteng g karok. Yeah! Sampai brother yg jaga situ dh kenal, sbb muka aku je regular customer hehe.
Kat sini ok la, sbb nampak cam ramai gak melayu. Xde la cam sesetgh karok, cina je ramai. Overall puas ati gak ar, sbb happy hour dia even 3 jam je (12pm-3pm) tp buffet lunch! Giler babai, menu dia variety gaks, mcm hotel punya menu. Ada kuih2, dim sum, kepala ikan pun ada, desert etc. Even perut ada 3 je, kitaorg amik bnyk2 bawak masuk bilik. Ngalahkan perut 12 orang, aku rs xde gaya cam nk melalak je, makanan penuh atas meja haha.
Aaaa~ dim sum dia enak banget~! Klu gi sini lagi skali, aku nk curik dim sum dia bnyk2 bawak masuk bilik. Dh la kitaorg dpt bilik besar, padahal 3 org je. Mag pembuka tirai, dia start melalak dulu. Lagipun dia dh biasa dtg sini, aku baru 1st time. Huhu mantap gak suara minah ni. 3 jam melalak, org lain dh pancit, dia maintain je haha. Aku nyanyi bnyk gak, tp xyah ckp ar lagu apa. Saya ni pe*ma*lu... (^__^)v
Cuma yg x best, x bnyk lagu2 baru kat sini. In terms of mengupdatekan lagu2 baru, karoke kat sini lampi sket. Len kali aku plan nk g redbox la plak. Situ mmg up-to-date lagu2 dia. Next, kitaorg gi men bowling kat MidValley, glow in the dark. Adei, RM7 per game tu (x termasuk kasut) giler cekik darah. So kitaorg men 1 game je la, tak mampu nk main 2 game. Seb baik aku menang (^__^)v And then, round2 sket, jalan2, minum2, borak2, gelak2.
Petang tu kitaorg g dinner kat Hartamas. Semalam bday Mag, “Happy Birthday Mag”. So aku ngn dae tongtong banje dia dinner. Mmg bnyk choice kat sini, tp sbb stended kat sini agak ‘high class’, org jpun ramai tinggal kat area2 ni. Air tembikai 3 gelas = RM12! Waduh waduh bung!


Then kitaorg order dim sum 3 jenis, pizza tuna + mushroom + cheese, nasi putih, tom yam, mag order ns goreng. Ingt nk order chic wing, tp xde la plak aritu. Kenyang~! Ya, padan muka kamu wahai si perut! Drpd pagi, bermula ngn McD, mcm2 aku isi. Muhibbah btul perut aku arini. Akan gue ternak luk sebaik mungkin ya! Gue promise! Tapi, dh melalak 3 jam, bowling 1 game, bnyk jugak kalori terbakar tu. Ok apa, balance ar tu.

3 comments:

Unknown said...

dim sum..yumm.yummm....i like.heheh

bile ko nak banje aku plak nih?

Hani said...

aku suke ayat faktor umur.

tuh je. =P

Takeshi said...

shirlene! balik utp nnti ko buat la dim sum utk aku. ko kan bnyk peralatan masak hehe...banje? ar..
Zac, ko mmg...dh la sombong ngn aku