Thursday, March 01, 2007

ERL, McD and Future

Best btul la, kelmarin aku br je terlintas dlm ati nk mkn KFC sbb dh lama x mkn. And baru je terpk nk rempit g Alamanda. Nak dijadikan cter, petang semlm, tiba2 aku rs lapar sbb lunch roti je, keje lak bnyk. Alih2 ada bday party kat opis. Termasuk yg ni, dh 5 kali ada bday party kat opis. Aku pun numpang le 2 kaki...ada KFC ngn kek secret recipe! yeah~! Seb baik dpt KFC, kalau tak, kempunan, mana la aku nk cari batu belah batu bertangkup kat Cyberjaya nih..
Dan, aku berjaya candid gamba Cina Suruhan I tgh mkn. Tp kensel la nk dedahkan gamba dia sbb sian dia, tgh senget2 mulut mkn ayam. Tak comey la plak haha...Barbie xde, lepas nyanyi2 lagu bday tu dia terus blah. Diet kot, x mkn kfc. Jaga badan la barbie, takut nnti x jd barbie doll dh lepas ni, jadi apa ek? Apa2 doll la yg tembam2 sket..
Semlm penat banget, dah la keje mmg bnyk. Tiba2 kul 5.30pm ada nombor yg x dikenali call aku. Bila aku angkat, alamak! Jeannie~ (Jeannie? hoho siapakah? mari bergosip~!) Jeannie ialah TTTM (teman tapi tak mesra ah ah ah ~). More bout her? Kenot~ xleh cter lebih2. Len kali je la, nanti x suspense! Maka karena terpaksa, demi Jeannie, aku terpaksa ke bangsar petang semlm. Tepat jam 6.25pm (5 minit awal aku blah), naik bas g KL, skali ngn budak2 cina trainee baru from TAR college. Dorang baru 3rd day kat opis ni, tp buat cam dh lama kenal je ngn aku. Quite frenly, ok gak borak2 ngn dorang.
Yeah, aku rs dh lebih 5 tahun tak gi Bangsar, dh bnyk berubah. Mapley yg dkt2 ngn masjid tu dh xde, ada Bangsar Village. Aku xnah tau pun kewujudan shopping complex tu.

Jumpa Jeannie, borak2, dkt2 kul 10pm aku gerak balik. Tapi disebabkan penat punya pasal + mengada2, even aku ada lagi simpan pas harian RapidKL, tanpa berpikir 2x aku terus g beli tiker ERL hoho~. Actually ni baru je kali ke2 aku naik ERL balik Putrajaya. X kisah bayar lebih, asalkan ati puas, sbb x ramai org + for sure dpt duduk + selesa + cepat. Kalau guna ERL, half perjalanan aku drpd guna bas. Kejap je dh sampai putrajaya.

Dan yang paling penting, aku nk duduk sbb NAK MAKAN! aku x mkn apa2 lagi since mkn roti lunch td! Eh, lupa dh mkn kfc ngn kek. Tapi, nafsu membeli ku menghantar pesanan ke otak melalui saraf2, otak ku mengarahkan sistem badan ku untuk mengendur dan mengecutkan otot2 di bahagian kaki ku supaya tulang2 dibengkok kan dan melangkah ke arah sejenis restoran bersifat segera, di mana iklan nye mau diharamkan oleh menteri kabinet di tv, iaitu McD. Lalu 2 bebola mata ku meliar, mencari sambil otot2 mata mengawal kemasukan cahaya ke retina. At last :

Yeah~!! Aku berjaya duduk dgn aman dlm ERL, makan BigMac. Diner aku semlm, Mcd Bergerak. Lazet~. Oo ya, about ERL, aku sebagai rakyat malaysia bangga sbb ada train yg sebegini cantik dan moden. Kalau nk compare dgn express train Tokyo-Narita Airport, ERL kita lagi cantik. Saya bangga menjadi anak Malaysia~! Adei, tiba2 semangat patriotik la plak..
Aku sampai kat umah kul 11.30, penat~

Konklusi :

Pertemuan aku ngn Jeannie arini, merupakan titik tolak sebagai salah satu langkah utk aku berjaya merealisasikan salah satu drpd 1000 impian ku di masa hadapan. hehe ayat bole tahan, tu la dulu Karangan sll dpt A. Tak sia2 Puan Saleha tarik telinga aku masa darjah 6, sbb salah eja 'tengahari' + terima kasih pada cikgu bm aku masa form 5, Puan Norliah (kitaorg panggil dia Noi)

10 comments:

Unknown said...

hurmm...sure ko pening pale asek aku yg comments.hahahaha
ape pun..aku klu bab2 nk gosip ko nih..topic pujaan ati ku.heheheheh
jeannie..jeannie..jeannie..sanggup tu..demi mu jeannie..da la penat..tp..since its JEANNIE..kwn ku yg sorg nih..ok je..
can't wait for the gossip..

Takeshi said...

Haha...komen je selin selagi termampu.
Aku tau, ko mmg so 'lively' kalau ngn gosip, bernyawa terus ko, kalau x, layu je..
haha cant wait huh?
i will make u wait~!

Anonymous said...

haha.. ayat taleh blah! :P

asotoko said...

BigMac 1~ nnti kat utp bg lah~ =P

Husna said...

aku teringin weyh nak naek erl. tak penah naek! ho-ho meri krismas :D

mesti mahal kan? kate pon FIRST world facility :P

Takeshi said...

Aso, nk bigmac? ajak la chuna, mkn bigmac sambil naik erl
bes woo haha
hm mahal sket la kot, tp service mmg bes...
aku naik kl sentral-putrajaya rm9.50 one way, 20 min je

Unknown said...

erl..mmg best..esp ditemani coke..heheh aku sll g klia..cepat dan mudah..beg pun xyah angkat..ade porter.hehehe ni bile nk posting sal jeannie nih..ni haa..aku nk bgtau dak2 yg tggu ko aritu..ko lmbt sbb buah hati ni la..si JEANNIE..da la aritu ask sal name dak pmpn..minat kot..kate awek kwn..hurmmmm....~Gossip Panas~

and never too late to wish u..happy birthday..hope u had a wonderful day last Saturday...was JEANNIE in it?hahahaha

aizatk said...

hehe..pkcik jep.. :p
kaye nampak...bkn nk dtg klcc tu..blnje2 aku ke ape ke...haha

ERL tu clean..nice gak. aku gi klia naik tu.. rm35 - 28mins ...eventhough 28mins je..tp aku still rase bende tu gerak slow.

aku nak lajuuuuuuuuuuu lagi~ :)

Anonymous said...

damn lawak siot post ko. :)
lame xdgr ko membebel.
siap bace post ko ngn ko nyer intonation tuh jep.
HAHAHAHA
okay, pasneh aku panggey jeannie a. okay?
jeannie & jep.
GILER LA WEYHH..
ahhaha
but mmg. cm apis ckp. ayat ko mmg xleh blah.
*bengong ko jep*


p.s. nk gune Hirai Ken nyer name? dial 1-800-YOU-WISH. :)

Takeshi said...

To Shirlene,
Ko still coke-addict lagi ke? hehe
and thanx for the wish.
Jeannie? /me kroohh Zzzz

To Aizat,
Manade kaya, lifestyle org cyberjaya mmg camni ar haha..
Banje? Yaumi leh x?
Yeah, aku pun rs still slow gak ERL tu. Tapi ok la, KL sentral-KLIA tu pun bkn jauh mana, laju sgt kang x sempat brake lak.

To Raja & Abrak,
Jgn jeles ayat BM aku best!
/me xleh imagine Raja baca guna intonation aku.
suka2 je gosip aku...