Wednesday, March 28, 2007

Di sebalik perut mu yg sexy

Penat~. Tak mampu nk berkata2, tak mampu nk komen apa2, tak mampu nk mengomel, membebel etc. Pasrah~. Ye, kepala ku berserabut, sbb keje bnyk kat opis. Aku xtau la mmbr2 lain yg training camne, tp aku penat. By 16th SV aku nak tgk prototype, tp bnyk benda lagi x siap. Tambah2 lagi, aku tgh sakit ati tgk Cina Bukit dok sebelah aku ni. Bkn sebelah la, tp aku membelakangi dia kat cubical ni. Ye, dia ialah watak baru dlm opis ni selepas Cina Suruhan.
Actually dia trainee baru from TAR college, ye, seorang perempuan. Dh sebulan kat sini. Mula2 dia masuk, as usual, aku kena ajar dia macam2. Mula2 aku dh rasa pelik, masa aku ajar dia tu, aku xtau dia paham ke x, sbb dia x angguk and dia x geleng. Tp bila aku suh buat, x reti. Nk kata aku ajar x best ke? Tapi ada sorang mmbr dia borak2 ngn aku, dia ckp, cina bukit tu puji aku baik, sbb sll ajar dia mcm2 (bukan masuk lif tekan sendiri, tp kenyataan).
Fakta menarik tentang dia, dia even x reti guna Microsoft Excel! Argh mmg gering sereberum ngn medula oblongata la camni. Aritu kena buat bug list, dia type guna Words, aku lak kena compile kan utk dia. Haiyo, ahmoi! Lu tatak leti buat sendili ka? Tu la, x plan nk tulis pasal cina bukit ni, tp dh geram sgt! Sampai Barbie pun dok ngumpat ngn aku pasal dia hehe. Dia ckp budak ni x proaktif.
Bkn nk kutuk, mmg pun! Dari pagi, sampai petang dok bukak website cina dia, aku xtau apa dia baca. Bila dh petang, letak pala atas meja, tdo. Lunch, kul 12.30 then dia bukak kedai kopi old town sampai dkt kul 3, borak2 ngn mmber dia. Kuang ajo! Klu berckp ngn aku, x kisah la klu english tu broken, aku pun hegeh2 gak, tp imbuhan kat ujung tu macam2 ada, la, loh, mah, meh, guai etc. Sian barbie, complain kat aku sbb penat, budak tu x tolong dia. Mmg la aku suppose kena tolong dia, tp SV aku assign project lain lak kat aku. So sekrg aku kembali bertugas di bawah CS I hehe. Cina bukit ni, seksi je dpt harap, tiap2 ari pakai baju pendek tayang perut, tp di sebalik vogue nye itu, ampeh! (bkn aku skodeng perut dia, tp sbb dia dh nk tunjuk)
Dalam keadaan aku tgh2 serabut camni, ada 1 ari, aku masuk frenster aku. Kat, ’who’s viewed me’ tu, aku tgk ada sorang mmbr lama aku yg dh lama x contact. Dia dok dpn bilik aku masa aku kat UM, then sama2 g jepang. Kat jepang pun x contact sgt. Rasanya dh more than 5 years x contact. So aku pun usha la frenster dia balik, rupa2nya dia dh nk amik Phd.

Ya ampuuuuunn!

Rasa tertampar seketika. Tiba2 aku rs lain macam2, semangat aku naik tiba2! Guess what?! Aku terus TER plan nk amik master! Cuma xdpt nk decide lagi, samada nk direct after degree or wat. And x decide lagi nk amik kat local Uni or oversea. But for sure, not UTP hehe. Sapa terasa nk amik master angkat tgn?! Tp, rs2 nye cam nk kembali ke jepang balik. Kepada sapa2 yg berminat nk amik master di jepang, sile tgk di sini:

http://www.my.emb-japan.go.jp/EN/Education/2007/scholarship02_2007.htm

Ye, promosi. Klu buat master kat jpn, leh buat dlm english. So xde masalah kepada sapa2 yg xde basic japanese. Just, masa kat sana, wajib masuk kelas language dia.

Konklusi:
1. Aku benci tgk ko cina bukit haha, sorry to say
2. Umur tidak menghalang untuk menimba ilmu
3. Belajar la sebnyk mana selagi anda terdaya

3 comments:

Anonymous said...

hmm.. my sis pon in process nk wat master.
the only down side about master is that : extending more time to study!
part tuh biler pk cm sucks a.
hahaha

jep jom wat master kat jepun.
mak aku sure xriso if ade org jepun jage aku. *Winks*

Hani said...

aku nk wat master o/. plan nk wat master dari foundey agih. tp rsult hampeh. sape nk sponsor.

pacik, setiap kali aku bukak blog ko ndak ada apdet pon. skali bukak bersepah. apehal erk?

Takeshi said...

raje, ur sis nk wat master katne? haha tu ar, master ni cam bnyk kena inisiatif sendiri, buat research etc.
"mak aku sure xriso if ade org jepun jage aku." <-- aku takut aku yg x mampu nk jaga ko haha..