Thursday, April 19, 2007

Masalah

Few days ago, chat ngn mohsin. Tgh2 chat, tiba2 je dia mintak tlg aku. Aku ingt apa hal. Dia suh aku tlg selesaikan masalah dia. Tp aku mmg terkejut sgt lepas dgr dia cter. Tergamam aku, x terkata2. Diam sejuta bahasa. Dia tgh serabut kepala otak. Sian pulak aku tgk mmbr aku sorang ni. Tp aku pun x mampu nk tolong dia sbb aku pun menjadi seorg yg bermasalah selepas mendgr masalah dia, dan x tau camne nk tolong selesaikan masalah dia kerana masalah dia dh menjadi masalah aku skali. Kesian dia serabut ngn masalah dia, tp aku sendiri pun x leh nk selesaikan masalah aku, camne aku nk tlg selesaikan masalah org lain. Aih, mmg masalah btul.
Begini ceritanya.


So sapa2 yg mampu tolong lah selesaikan masalah kami. Tak kosentret aku nk keje itu hari, dok pk masalah ni. Camne la aku xleh nampak solution dia ni? Serius x nampak, or aku yg sengal? Huwaa tensi tensi~.

Konklusi?
Mohsin ckp leh buat bisnes ni, untung atas angin haha..


5 comments:

Anonymous said...

ape da.. jgn campurkan yg dibelanja dengan yg dihutang.

yg dibelanja RM45 (baju) + RM2 (pulang hutang) + RM3 (baki) = RM50

yg dihutang RM2 (pulang) + RM48 (masih berhutang) = RM50

same je la.. boleh ke baki berbelanja nk campur ngan yg dihutang?

meh kita wat cani lak.. hutang Rm50. pastu tak jadi bli baju. pulang Rm2. eh ada baki Rm48. tambah ngan yg masih dihutang Rm48, total Rm96! kaya cani~ LOL :P

Unknown said...

ahhaha.
btol abrak btol o/~

Hani said...

haha. bapak aku plg benci soklan teke teki neh.

kalo tny kn die mest kene sekeh.

soklan popular satu masa dulu:-

"A,B,C nk sewe rumah. satu rumah 30hengget. so sorg byr sploh hengget. tp makcik tuh baik hati. die kasik rm25 je. so dpt la baki 5 inggit.

A amek singgit, B amek singgit, C amek singgit. so adela lagi baki rm2.

TAPI... A byr rm9, B baya rm9, C baya rm9. patutnye baki rm3 la kan.

mane ilang lagi singgit?"

pek! kene sekeh ngn ayah aku. die kate kejap kire tambah2. kjap kire tolak2. erkkkk!

sesungguhnya bapakku amek master maths, maka aku diam sajelaaaa.

Takeshi said...

alamak abrak, nape cepat sgt ko solve prob ni haha. x jd ar nk buat bisnes camni. riba!
pergh zac, ayah ko master maths ke? patut ar ko pun bermotivasi nk amik master gak. mesti ayah ko masa moda2 dulu cam eastern. eastern tere math gak, dulu kan budak pure math kat ukm haha. tp sian ko kena pek! ngn ayah ko.
hurm patut ar korang familiar ngn teka teki nih. aku sorang je la yg tertipah cis..

Anonymous said...

er, sebenarnye... aku tatau pon ini adalah teka teki. tipah tertipu gak aa.. dedem.

its just a logic that i can understand. =)

tp kan, kalu wat bisnes cani.. tak untung ke mane gak.. tade unsur riba and nothing. sekadar syok sendiri. LOL