Tuesday, February 20, 2007

Xin nian kuai le~!

Gong Xi Gong Xi~! Waaa besnye cuti2 malaysia. Kaum2 lain di mesia ni xde new year ke? klu ada Bajau New Yr, Kadazan New Yr, Iban New Yr etc..kan bes! Seronok cuti pjg camni, takde nk risau apa2, xyah pk apa2, makan tidur tiap2 ari, rs dh malas nk g keje~! Tapi bes gak week ni, keje 3 ari dh weekend balik hehe..Ye, mmg! aku takde keje lain! aku sooooka sgt countdown. Tiap2 ari dok countdown bila la nk abis training, time kat opis pun dok countdown bila la nk kul 6.30pm...
Anyway, last friday, dlm kul 5 camtu, aku toleh kiri kanan depan belakang...aik? kosong? huwaa..ramai gler cina2 kat opis aku dh blah..tinggal berapa kerat je..aku pun menahan sabar lagi. Last2 kul 6 camtu, aish..xleh jadi ni, aku pun terus cabut gi pasar mlm putrajaya. Hoho~ bes bes...ni 1st time aku g pasar mlm kat putrajaya. Selama ni puas la aku dok meroyan sbb nk carik grg pisang, keropok ngn kuih2 tradisional melayu hehe..sekrg tidak lagi~. Actually dh lama tau ada psr mlm kat putrajaya, jez xde chance nk merayap..
Maka, hasilnya...

Petunjuk
1 Ayam percik lazat
- sebab mmg lazat. sedap ar sauce dia. len kali leh beli lagi, tp dh lupa gerai yg mana satu haha..
2 Keropok goreng ber sos manja
- sedap, sbb x bnyk tepung n ikan dia bnyk. tp yg x bes sos dia x cukup. dpt cicah manja2 je
3 Miscellaneous de lidi
- mcm2 ada smpai aku pun xtau nama. tp yg aku tau ada fishball ngn crab stick
4 Laksam oriental
- laksam biasa tp jadi oriental sbb mkn guna chopstick. tp, kurang sedap, sbb kuah dia cair sgt, rs cam mkn laksam cicah ngn ayaq

Seperti biasa, nafsu mmbeli aku mmg cukup besar, xde sapa leh lawan. Tp bnyk x abis hehe..baru mkn keropok ngn miscellaneous de lidi je pun dh pancit. Takpe la, lain kali leh g lagi. Ni saja je main2 beli sbb nk test bonet motor muat bnyk mana ..

Cuti aku 4 ari sempena CNY ni dihabiskan bersama2 dua org anak buah aku di shah alam. Sbb plan asal nk g jln2 terpaksa kensel bcoz one of my bes frenz punya cousin, accident, koma, and meninggal (al fatihah). So dia terpaksa balik johor. Last2 minit punya benda, so aku pun terpaksa balik shah alam je.
Hari sabtu, masa aku merempit ke shah alam dari cyberjaya elok mendung je, masuk je shah alam tiba2 ujan lebat, ya ampuuunn guek lencun banget..tapi berbaloi la aku g shah alam kali ni..selain aku pening pala melayan anak buah aku yang 2 org tu, dalam masa yg sama aku juga dapat mengisi 'tank' aku dgn bersungguh-sungguh...

Hotel Platinum Section 7 Shah Alam
Check-in : 2.30pm (4 hari 3 malam)
Check-out : 2.30pm

Menu :
Sabtu mlm Ahad : Home-made pizza
Ahad mlm Isnin : BBQ
Isnin mlm Selasa : Steamboat
Selasa (lunch) : Bihun + Sup Tulang

Kakak aku mmg rajin masak. Sumer benda yg ada kat kedai tu, kalau boleh sumer dia nk try buat sendiri kat umah hehe..
Mlm yg mkn piza tu ok la, xde la kenyang gler sbb mmg 1 ari aku x isi tank. Masa sampai tengahari time ujan tu, tahan lapar sampai mlm. My bro in law mmg suka buat mkn2 time aku ada sbb ada geng nk isi tank haha..mlm yg bbq tu mmg bes, sbb sumer chicken wing. so xde la kenyang sgt. then ada sausage, prawn, air sparkling (kitaorg panggil air mabuk hehe), pasta etc. Lepas mkn sumer org tersandar..x larat nk kemas.
Yg paling tak larat mlm td, buat steamboat ngn sup tomyam. Waduh-waduh enak banget..mmg kenyang gler. Statement best my bro in law :

"Hanya Tuhan dan kita bertiga sahaja yang tahu betapa kenyangnya mlm ni"
Mlm tu sumer tersandar depan tv, tgk cter antu siam ramai2...

Yeah, ter forgot to tell, tima kasih pada anak2 buah ku yg comel, sbb bising2 sibuk bodek parents dorang nk tgk Ghost Rider. Hasilnya? of koz la tiket ku dibelanja oleh mereka~.


Kitaorg tgk kat Jusco Bukit Raja. My bro in law siap singgah mini market lagi on the way tu, beli mcm2, masukkan dlm beg. Masa tgk movie tu kenyang la jugak aku haha..
Anyway, cter ni, aku rs aku bole bagi 4 stars out of 5 kot. Ntah la, aku x pandai menilai sgt. Tp personally, mmg aku suka jln cter dia. And aku rs Nicolas Cage dlm cter ni bes ar, lain ngn dia dlm movie2 lain yg pernah dia berlakon. Yang paling aku suka, costume dorang ngn moto si Johnny Blaze ni, lepas dia transform jd ghost rider. cool beb~! xleh cter lebih2, nnti x suspense. baik korang tgk sendiri

No comments: