Wednesday, February 07, 2007

CS

Akhirnye, barulah aku dpt bernafas dgn lega sket. Agaknye ni la rasanya bila kita 'selet' minyak cap kapak kat lobang idong kita. Cam makcik aku, dia suka selet minyak cap kapak kat idong dia, maybe idong dia sll sumbat kot. Akhirnya, projek yg aku buat genap selama 2 purnama, tammat lah sudah hari ini. Siang td, aku dh compile sumer file, icon, images etc, and submit kepada Cina Suruhan ehehe...sian dia, aku panggil dia cina suruhan. Nape? sbb, even aku ada SV aku sendiri, tp SV aku yg sentiasa bz banget tu, x penah reti nk melekat kat kerusi. Hobi dia suka merayap. Ye la, org pangkat besar, bz g meeting sana, meeting sini. Aku nk mintak sign mintak cuti pun payah. So, SV aku ni x penah jumpa aku directly klu nk suh aku buat apa2, instead akan suh cina suruhan ni jumpa aku, explain kat aku apa yg aku kena buat pasal projek ni. Padahal, SV aku tu project leader. Maka dengan itu, bahawasanya, aku gelar dia cina suruhan sbb dia sll kena suruh ngn SV aku. Tapi dia baik orangnye.

Satu character yg bes pasal cina suruhan ni, dia sll terkejut ehehe..Aku mmg sll g meja dia, 1 ari 10x pun ada sbb bnyk benda nk diskas. Tiap kali g meja dia, bila aku panggil nama dia mesti dia tersentak. Isk aku rasa aku panggil nama dah habis manja dah tu..sometimes dia pakai headphone, so aku ketuk2 meja dia ke. Lepas aku kesian tgk dia tersentak 2,3 kali tu, tiap kali aku g meja dia, aku panggil nama dia almost separuh berbisik haha..cam Gollum dlm LOTR la plak. tp ada kesan, baru la dia x tersentak dh lepas tu.

Anyway, petang td, kul 7 aku still kat opis. Ada saki baki keje yg kena setel. Dh lenguh2 duduk, aku g pantry room jap, bancuh air ngn mkn biskut free. Sampai je situ, tgk2 ada cina suruhan tgh membungkus beberapa keping biskut menggunakan sehelai tisu..(aik, xkan tapau biskut opis bawak balik umah kot?)

(CS I = Cina Suruhan I)
Aku : (senyum sambil hangguk)
CS I : (membalas senyuman)
Aku : (sambil membasuh mug)Where are u staying ar tut tut? (nama dia, xleh sebut, nnti klu dia jumpa blog ni mati aku)
CS I : Serdang. Very near rite?
Aku : Oh ic, yeah..quite near. How old are u ar tut tut? (hehehe aku dh lama nk tanya menda ni kat dia, sbb aku curious sgt umur dia, and aku sure dia mesti around umur aku or younger. aa, si tut tut ni perempuan ye)
CS I : (sambil tersengeh dan memegang tisu yg menyaluti biskut yg mahu ditapau) How old am i look like?
Aku : Hurm, I'm very sure that u must be around my age lor.
CS I : How old are you?
Aku : This yr, I'm going to turn to 18 (bkn umur sebenar, tp berjiwa seperti org umur 18 hehe percayalah~)
CS I : (tergelak2 sambil tutup mulut, tp susah nk tutup sbb sebelah tgn pegang biskut) I thought I am old enough. I am 25.
Aku : (dalam ati) dh agak..pompuan ni mesti muda dari aku...
CS I : (tiba2 air muka berubah) Eh, but how come you are older than me meh?
Aku : Oh, I studied somewhere before I came to Unipet
CS I : Oh, so where is that 'somewhere'?

So, aku pun terpaksa la membuka cerita sbb dh ditanya. Alih2 dia lak yg excited lebih2, tanya aku macam2 hehe..
Haih, tu la, dh abis projek baru nk bermesra2, berkenal2 an...2 bulan dok borak pasal projek je, x penah borak pasal hal peribadi. Tp aku rs dia excited lebih2 sbb dia tau aku lagi tua dari dia kot hahaha...
Mesti dlm ati dia "Yess!" ...
So, time tu dia pun dh nk kuar opis..

CS I : Byebye, I am going to play badminton.
Aku : (dalam ati) waa bole tahan cina suruhan ni. org nye kecik kurus je, tp aktif. Last 2 weeks dia g panjat gunung kinabalu ngn SV aku. Ni g main badminton lak, bole tahan. Ingtkan jenis lemah2, lembik camtu. Tapi aku rasa la, dia nk mkn biskut tu sbb dia nk alas perut nk g main badminton la tu..isk jahatnye aku tuduh dia tapau biskut opis bawak balik umah hahaha...

Itu lah detik2 manis aku ber deting ngn cina suruhan di pantry room opis hihi..
Karena, mulai esok, aku akan dpt task baru, under cina lain pulak, pompuan gak...
So utk mengelakkan kekonpiusan diri sendiri, si tut tut ni = cina suruhan I, and cina esok ni lak cina suruhan II..
Haih, hidupku dikelilingi dgn orang2 yg bermata seperti aku jua hehe..
Harap2 ada kisah menarik. Nantikan episod terbaru dalam CS II!

No comments: