Wednesday, February 14, 2007

Sengal

Semalam, hasil drpd gambar hensem kawan aku kat gtalk, akhirnya aku pasrah, aku tumpas dan aku tunduk kepada nafsu yang telah menguasai diri. Aku tidak tahan lagi~! Arghh tidak~! Jam yg aku beli di Gerbang Malam, ipoh (ala yg leh tukar2 kaler tu) menunjukkan angka 1. tapi itu bukan penghalang! Akhirnya dlm kegelapan malam, dalam diam2, aku bangun dari pembaringan ku, menuju ke arah tempat tersimpan nye wallet ku, lalu aku memberanikan diri untuk mencapai beberapai helaian duit kertas (xtau brp RM sbb keadaan malam yg kelam). Aku melangkah perlahan, 1, 2, 3 (terjengket2), menyelak daun pintu bilik. Lalu turun ke bawah, menuju ke kedai berdekatan umah aku untuk membeli A&W Rootbeer Float ~ ! (untuk pengetahuan, rootbeer bukan sejenis minuman yang memabukkan)
Huwaa gamba mmbr aku kat gtalk tgh pegang 1 botol air sarsi 1.5L. dah la 2,3 ari ni kesan El Nino yang hebat, rs panas gler. Ditambah dgn keletihan bekerja seharian membanting tulang 4 kerat di opis, ditambah lagi dh berbulan2 aku x minum air berkarbonat haha..semlm mmg ni'mat. pagi2 buta camtu dpt minum air gas huwaa...lobus otak aku bergoncangan dalam keheningan malam, anak tekak ku pula terjerit2 terlolong diminta utk disirami dgn rootbeer bertalu2. Baru la aku dpt tidur ngn tenang...(kepada kawan aku yg berkenaan hehe jgn amik ati, gambo ko bkn main reason aku g beli rootbeer tu, tp still contribute a few percent la haha)
Petang td lak, masa aku balik dari opis, satu lagi keni'matan yang telah lama hilang, telah ku temui, iaitu pertemuan aku yg pertama, dalam masa almost 3 bulan kat sini, bak chenta pandang pertama, aku ternampak kelibat pisang goreng. Yeaaahh~ dh 3 bulan aku x mkn goreng pisang! pasal la susah gler nk jumpa goreng pisang kat sini. tanpa membuang masa,
"Kak, goreng pisang singgit, kopok singgit"
Itu la dinner aku utk mlm ni...walaupun dh sejuk, tp kepuasan! sejuk2 pun still rasa pisang gak, takde lak jd rasa strawberry ke. tp seram gak, klu mkn goreng pisang, tiba2 rs strawberry yg dicelup tepung dan digoreng isk2 xleh imagine. tp xnah try, mana tau kot2 sedap kan?
Cina Suruhan II, cis..!! semakin berani anda mempermain2kan beta~! Keje aku sekrg, hurm, susah nk komen, since dh submit 1st project tu, task baru aku ngn Cina Suruhan II ni, agak membuhsan kan, tp memenatkan + leceh.

(Task baru aku, kena manja2 ngn 2 ketul machine buruk kat tepi tu. Untuk memudahkan testing dijalankan, machine tu tinggal rangka je, senang nk cucuk2 usb, wayar2 etc. Ada gaya bilik store x? haha..ni la dia bilik testing..)

Anyway, teringt last week, masa mula2 start keje ngn dia:

Aku : Excuse me (sambil ketuk2 meja dia sbb dia tgh guna headphone), I guess I need to help u with the testing or something like that right?
CS II : Oh yeah. Basically the idea of this project is blabla... (dia pun start membebel cter sket2).
Aku : (sekadar menganguk2 manja sbb ada yg paham & ada yg x paham, sbb tiba2 input bnyk camni + bnyk terms pelik2 + bnyk shortform yg aku x penah dgr + suara dia aiyooo selo banget. kang aku nk tanya bnyk kali kang dia ingt aku sound trouble lak)
CS II : Ok, I will copy the files and the installer for u. Ur place is inside there right? Just wait, I will go and find u after this.
Aku : Ok, thank you.

Lama aku tunggu baru dia dtg kat tempat aku. dia dok seat aku, copy files, install macam2 kat pc aku. sambil tu, aku melihat satu fenomena X-files yg aneh. Cina suruhan II tgh gegeh nk tutup pen guna penutup thumb drive. last2 dia sendiri tergelak..

CS II : Aiyoh, stupid me..
Aku : (sengeh2 manja lagi, sbb x kenal rapat sgt. takkan la aku terus nk mengilai! so aku tgk dia cam leh masuk je, aku start2 la borak ngn dia)
Aku : Do you know my name?
CS II : You are Effendy right?
Aku : Yeah (kagum sbb ingt dia x tau nama aku. tp surprisingly, ramai sebenarnya yg kenal aku kat opis tu, sbb x ramai melayu haha..so nama aku senang ingt) I thought u dont know me, becoz we've never talked
CS II : Now, we are talking rite? (sambil gelak2 manja)
Aku : (isk loyar hodoh gak cina ni)

Then, cam biasa, dia tanya aku mcm2, sampai terpaksa cter sejarah2 lama haha..
Yeah, b4 aku lupa, Cina Suruhan II ni, senang nk cter, dia cam Barbie hahaha
Sebab dia kurus tinggi, rambut pun panjang cam barbie, kaler karat camtu gak, cuma dia pakai spec. So just imagine barbie with a spec la hehe..eh, aku terasa nk panggil dia Barbie ar, cam x sesuai nk panggil dia cina suruhan.
So mula2 aku ingt dia ni sombong or serius, sbb muka dia klu x senyum mmg serius gler. especially muka dpn pc, lagi la seram. tp rupa2 nya melawak bodo gak, cis..
Lately dia sibuk menggosip aku ngn part timer baru tu, budak pompuan melayu, budak MMU. Budak tu duduk selang 1 seat ngn aku je, belah kanan. Semlm dia jeling2 kat budak tu, then dia tanya aku,

CS II : (sambil muncungkan bibir) Your gf ar?
Aku : (gelak2) Aiyo...No la
CS II : Why no?
Aku : Why must be yes?
CS II : Becoz, since its not No, so it must be Yes...(gelak2). Go to her and be nice to her la, ask for lunch..

Argh sengal aku jadik nye ngn cina ni. suka suki je gosip aku. Arini, part timer tu x dtg, so dia tanya aku, 'where's ur gf?' hehe...ampeh!
Mari berkenalan ngn Barbie!
Nama : Barbie
Umur : x penah tanya..aku rs mesti sama umur ngn aku lagi ni...
Hobi : Aduh, x larat ar minah sorang ni. Hobi dia suka reply kat gtalk bagi pihak aku.

Budak2 ni pun satu, aku dh tukar status bz pun, dok pm lagi..leh tanya lagi tu, bz ke? Rasa nk suap je sorang2 ngn limau mandarin. dah ar limau tgh bnyk kt opis tu.
Ni la angkara si Barbie tu kalau dia duk seat aku,

Dia lak yg pandai2 reply...aku xleh nk buat apa sbb x sempat nk capai mouse ngn keyboard.
Minggu ni mmg ntah apa2 sket. Sengal ngn pening sbb still x familiar ngn task baru. Esok dh khamis, mintak2 dh ramai cina yg cuti kat opis, leh aku konker opis. nk buat cam opis tu cam my daddy's...hehehe. Apa2 pun, x sabar2 nk tunggu weekend ni, mauk round2~

2 comments:

Anonymous said...

Ait Jep..dh ade Barbie yg len ke..pandai u describe barbie tuh cmne(ni mesti sll tgk pic barbie..haha)

haha..bahaya tuh siap reply kt g.talk..jgn i terkena sudah..
haha..nnt leh la i msg waktu u bz ek..sbb leh dpt limau mandarin free(the only limau yg i mkn)..kuih bakul ade x??
x best x raye cine kt umah sbb x dpt nk mkn sume tuh...

btw..nk ikut gk u g round2 bleh??haha

Takeshi said...

hi Rhapsody,
barbie lain? eh b4 ni mmg x penah ada barbie pun hehe..tu la, org tu x reti nk letak gamba sendiri, dok perasan nk jd barbie je, last2 dpt mmbr barbie kat opis.
kuih bakul xde la, bakul yg diisikan dgn limau mandarin ada la, bole x?
nk ikut? mari~