Friday, February 23, 2007

Flash Back 2006 : Siri II

(Selingan)
Hari ni aku berjaya merempit ke pasar mlm Putrajaya lagi. Best2...cam biasa, nafsu membeli mengatatasi nafsu makan. So br makan separuh je dh pancit haha..hegeh2 gak ar aku nk habiskan sumer :


Petunjuk
1 Satar Pengubat Rindu
- aku suka sgt satar. lagi suka satar drpd otak-otak. Maybe ramai yg xtau satar ni apa, tp klu sapa2 yg berasal dr pantai timur familiar kot. Masa aku kat kuantan aku sll beli satar, mkn masa panas2. Sbb tu nama dia Satar pengubat rindu

2 Honey Roasted Chicken Wing
- masa kecik aku x suka chicken wing sbb susah nk mkn and xde isi sgt. Tp since aku dh menjadi remaja ni hehe..aku lagi suka wing sbb isi dia lembut klu compare ngn part dada. Baru la aku mengerti, masa aku kecik2 dulu aku pelik nape la remaja2 suka nk pilih2 part ayam..tp chic wing yg aku beli ni mmg sedap~ sampai menjilat jari isk2 xleh tahan~

3 Roti Kepunyaan John (yang pendek)
- hm ni pun lagi satu, aku x dpt terima nape la org suka sgt mkn si John ni punya roti. sbb bg aku biasa je, cam roti telur je, cuma ada isi. Dulu2 penah beli skali tp kurang berminat. Tapi sbb tadi dh xtau nk beli apa, aku pun try la beli. Hari ini aku mengisytiharkan, aku suka roti john haha...trus ubah persepsi sbb roti john org ni sedep. Lantak la roti tu kepunyaan John ke, aku nk jugak

4 Putu Bambu
- aku rasa nama asal dia putu bamboo kot, sbb dia masak dlm bamboo. last2 jadi bambu sbb org dulu2 payah nk sembut bamboo (as in 'bembu', so nk eja dlm jawi pun susah kot) hehe pandai2 je. Tapi sedap~ . Bak kata kawan aku, klu aku, xde apa yg x sedap, sumer nye sedap

Kali ni mmg puas ati, sbb sumer sedap.. (adeh dh brp kali aku dok ulang perkataan sedap) yang paling best chicken wing~ lazat~!!! Seb baik ujan dh berenti masa aku kuar opis, bawak moto pun nyaman je, ngn kabus2. Rasa cam mystique gitu haha...


Siri II : My Sweet Sour - Hikayat 1001 Malam

Hehe, x sanggup aku nk ingt perihal kejadian ni.
Kepada rumetku (ex-rumet) :

Oi Man Tong! (WARNING : rumet aku ni melayu, Tong tu bkn nama family ye) Hang gila apa?! Hang nk bunuh aku ka?!
Hapla jingga sungguh~!!


Alkisah, pada 1 malam yg sunyi, (Untuk mendapat gambaran dan memahami dgn lebih jelas, berikut ialah dimensi plan lantai bilik aku, 1cm : xx meter (x reti nk bajet))


Man Tong : (sambil membunyikan trademark mulut dia + menggeleng2 kan kepala seperti biasa) Jep, pinjam iron sat..
Aku : (membongkok utk mengambil iron dlm compartment bahagian bawah meja study aku) Nah..(dlm ati, nk stadi pun senang..kaco jek hehe)

(Man Tong pun meng iron baju nye sambil menyanyi2 dgn suara cam langit nk runtuh)
Selepas beberapa ketika,

Aku : (Dalam ati, adei, dh pancit ni, xleh stadi dah…actually xleh stadi sbb rumet aku nyanyi x besh hehe jgn mara mantong~!) Wei man, aku tdo dulu ar..
Man Tong : Apa ni jep, lek ar wei. Awal lagi, malam masih muda…
Aku : (Dalam ati, Ceh, dia nk suh aku teman dia iron baju ar tu, bnyk ar alasan) Takpa ar, hang iron la sorang2 dulu no. Katil dh memanggil aku dr tadi lagi, Jep~ Jep~! Sian kat dia, serak sora kang..Satgi jgn lupa off iron aku.
Man Tong : Oi, mana buleh… (ayat feberet dia)
Aku : Tabuh mau? (ni pun ayat feberet dia gak, yg aku dh cilok)

Maka, seperti org mengantuk disorong kan tilam, aku pun tido la dgn lazat nye, even x perlu nk sorong tilam ngn bantal sbb katil berat, xdak sapa la plak rajin nk pi sorong utk aku …

Tiba2…!!!

Tidak~~ tidaaaakkkkk! Huh, di mana kah aku? (hati kecil aku tertanya2, walaupun xde org yg nk jawab). Dan pada saat itu juga, aku melihat….!!! Dan aku rasai sendiri…!!! “

Awat nya leher t-shirt aku ni basah semacam?!”

Aiyooo peluh membasahi bahagian leher dan dadaku… (aa, leherku ada lah 1 anggota badan aku yg pertama skali basah kalau aku berpeluh, karena disebabkan luas permukaan leher aku yg agak kecil, yakni, leher pendek, so haba agak susah terbebas dan selalu jadi mangsa terlekat di situ, antara dagu dan dadaku, lalu membentuk lingkaran haba pasifik, dan kondensasi berlaku). Balik ke pangkal cerita…aku toleh ke kiri lalu melihat sekujur objek aneh, berada dalam keadaan menegak. Seraya warna matanya yang berwarna oren kemerahan~! Mak….tolon~!!! Apakah?!

Arrghh rumetku x switch off iron lepas dia guna mlm td la~!!

Aku bangun, tgk Man Tong tgh dok lena tertiarap ateh katil cam kucen~. Nk gelak pun ada, rs nk katok pala dia ngn iron pun ada haha..patut ar aku panas semacam, rupanya iron tu mmg duduk tepi muka aku, dgn keadaan menegak di atas iron board!
Kalau la iron tu jatuh, atas pipi aku ka, pergh.,bole licin jerawat aku dibuatnya.Takpe lagi, kalau jatuh atas cadar ke..fuh nasib baik…
Aku off balik iron tu. Di hujung bibir ku yg mugil, aku membebel2, terkumat kamit menyumpah2 najis mughallazah then sambung tdo balik.

Keesokan harinya,

Aku : Oi man, semlm hang x off iron ar..aku bgn kul 3am berpeluh2 tgk iron ada kat tepi batang idung aku lagi.
Man Tong : Wei, hang jgn nk kencin aku Jep…
Aku : (Dalam ati, takde keje la aku nk kencing pagi2 ni. Dia ni klu aku ckp apa2 mesti dia ckp aku kencing) Hang x caya dah ar man…
Man Tong : (Gelak dan menepuk dahi) Weh, ye kot jep, semlm aku lupa ar. Aku terus tidoq ja pastu. Tapi aku rasa aku dh off ar...
Aku : Gila..! Hang nk bunuh aku ka?! Hang x puas ati ngn aku tang mana?!
Man Tong : (gelak2 muka x bersalah)

Tamatlah cerpen ku yg bertajuk Hikayat 1001 Malam…masam2 manis & risky tp kalau teringt skali skala, leh tergelak sorang gak ar dibuatnya..

Konklusi :

Kalau nk diet dgn cara murah dan berkesan (keputusan berbeza mengikut individu), cuba la letak iron kat tepi masa tidur bagi bilik tu jadi cam Sauna sket. Sure bnyk lemak yg mencair hehe..

2 comments:

asotoko said...

Kalau nk diet dgn cara murah dan berkesan (keputusan berbeza mengikut individu), cuba la letak iron kat tepi masa tidur bagi bilik tu jadi cam Sauna sket. Sure bnyk lemak yg mencair hehe.. <-- ayat ni paling aku suka~ hahahahaha~ memang menarik~

Takeshi said...

hehe Aso~
sory la entry blog ni x bnyk protein, vitamin & karbohidrat cam makanan rapu
ayat merapu je bnyk hehe