Saturday, July 21, 2007

Cuti-cuti Malaysia II

Mmg tgh gatal! Report x siap lg tp sbb 1 semester punya janji yg belum ditunaikan, maka kami menana tanjungkan diri~!!! Aku mmg suka je cuti2 malaysia ni. Sabtu, elok2 b4 sem baru start, aku, dae (driver) ijah, nad ngn er..ijah’s bes fren g penang 1 keta. Man Tong lak turun dr kedah ngn keta dia, kitaorg janji nk berkumpul kat butterworth. Man mmg dh lama oferkan diri nk jd tourist guide sbb dia agak familiar area2 penang ni.Kitaorg gerak 6.30am dr utp. Budak2 pompuan dh siapkan sandwich teloq ngn sandwich sardine caya lah~. Tp disebabkan 1 ’masalah teknikal’, kul 7 lebih baru kuar utp haha.

Tp biasa la, dh ramai2 tu, mcm2 kepala. Berenti isi minyak, berenti g toilet, berenti sini sana, sampai butterworth around 10.30am. Astaga, mcm rusa masuk kampong. Bergambar bagai nk giler kat kepala train tepi stesen butterworth tu. Saja je pun menggila2 kan diri sementara nk tunggu Man Tong sampai. Ada jugak yg x sedar diri, pakai skirt tp gigih panjat nk naik kepala train tu haha...
Lebih kurang dkt kul 12 baru Man Tong sampai. Then kitaorg gerak 2 kereta to 1st destination Bukit Bendera. Actually dari aku kecik lagi, sll tgk kat tv pasal bukit bendera. Terasa nk sgt pergi. Sbb curious nk tgk kat atas tu ada apa. And curious camne sebenarnya cable car bukit bendera tu. Kat bukit bendera, mak oi! Ramai giler org.

Kitaorg pun xtau yg tiket cable car tu ada masa2 tertentu. Ingtkan beli tiket then terus leh naik je. Time tu kul 12 lebih, tp tiket cable car utk utk 2.15pm punya. Cable car lak setgh jam skali. So pas beli tiket utk 4.30pm punya, kitaorg g Botanical Garden dulu. Yahaha...masing2 cam industan kat sini, amik gamba sumer x hengat dunia, bergolek2 atas rumput pun ada, perasan jadik model pun ada.

Sampai er..bes fren ijah tu hilang henfon (missplace) haha tu la..bergamba x sedo diri.Tp mmg cantik ar taman ni. Even monyet/kera/beruk agak bnyk, ada yg garang2 gak, tp rs bes, ada tmn bunga, padang rumput dia lawa2. terasa la cam kat oversea sket ahaks.. Tp panas gile ! Imagine tghari buta camtu g taman.

Kesimpulannye, mmg bes utk bergambar haha.. Then, kitaorg plan nk g Taman Rama Rama. Aku penah pegi masa darjah 6 dulu, x silap aku tahun 1992 masa tu (alamak kantoi umur). Tp xpe la, disbbkn dorang yg lain ni xnah g lagi, aku folow je la. Tp bes giler menjamu mata. tp bukan tgk chix la, tgk umah2. On the way nk g tu, kat Batu Feringhi, bnyk giler bungalow2 lawa yg best ! terus aku berangan x sabar nk keje, nk cr duit, nk buat bungalow haha. Tp ok apa, ada goal. Di mana ada kemhuan di situ ada jalan.
But then, dorang ckp jauh la plak nk p Taman Rama-Rama tu sbb takut x sempat nk balik Bukit Bendera b4 4.30pm. so kitaorg stop by Batu Feringhi, pi pekena laksa penang tepi pantai. Sedap gak. Mkn2 lepak2 borak2 then baru g bukit bendera balik. Sampai situ tepat2 4.30pm. seb baik sempat naik. Agak tinggi gak Bukit Bendera ni, 800M ++ dari aras laut. Kat atas sejuk gak. Cam biasa, kat atas tu masing2 sumer bergmbr bgai nk giler except aku la haha... hm nice view, nampak whole penang island, penang bridge.

Mlm tu Man Tong nk ajak g mkn kat Padang Kota tp astaga ramai giler org + traffic jam. Tambahan lak ada Japanese Festival Bon Odori kat situ lak mlm tu. So kitaorg terus plan nk mkn kat seberang. Ingt nk naik feri lak, sbb ms dtg naik bridge. Tp feri lak kereta pjg giler beratur masuk. Terpaksa guna bridge gak. Frust gak ar sbb aku mmg xnah naik lagi feri ni. Last2 kitaorg mkn kat Pelita cawangan Juru haha...

Konklusi :
1. Worthy jalan balik ari. sorang dalam rm30 je g balik.
2. Bnyk lagi tpt2 best dlm malaysia ni drpd buang duit nk g oversea hehe

2 comments:

Anonymous said...

jep!
funny post like usual.
i like it.

part beruk and kantoi umo tuh xleh blah...

hahahha

ye2.. cuti2 malaysia..
terase siot. cis

Takeshi said...

raja!
hehe terasa?
aku lagi jeles la ko g Bali
serius jeles
dh lama aku nk g situ

ko mmg suka je klu aku ckp pasal umo haha dem