Friday, August 10, 2007

Old Town White Coffee

Lama nya x update blog~. wendu ar. Sem ni giler sket ar. Seminggu b4 bukak sem aku dh start kelam kabut hegeh2 siapkan report etc. Tu pun dh balik utp awal seminggu. Sampai la sekrg dok bz lagi. ngn fyp lak. Ampeh btul la, aku aram xleh think of any gud proposal. Org lain come out with 4,5 tajuk yg gempak, superb. Aku? Dok cari2 kat internet gak, bnyk je idea bombastic tp x realistic la plak @ takut x mampu nk implemet hehe. Xpe, fyp punya hal, lain tahun kita cter.

Neway, rasanya every sem aku xnah miss lagi to join treasure hunt convofair. Except last yr aku x dpt join even aku dh register sbb aku kena jadi interpreter utk Asian Camping Congress huhu. Excited gak nk g treasure hunt esok. Sbb yg pentingnye dpt keluar dari UTP @ Tronoh @ Ipoh. Seperti biasa, kena la recharge dulu sbb esok bnyk nk guna energy. Haha, arini kitaorg g melantak kat Old Town Kopitiam.

Biasanya dulu2 kitaorg g kdai kopi cina, yg memang klasik punya kedai kopi. Tp kul 4.30pm camtu dh tutup. So terpaksa cari alternative lain. So terjumpa la kdai ni, dkt ngn tepi padang ipoh. Bes, even kdai ni moden sket, tp dlm kedai dia still klasik. Malam pun bukak lagi. Arini aku makan Nasi Lemak RM4.80. Tp sedap banget~.
Sambal sedap, nasik pun sedap. Ayam goreng dia rasa KFC haha. Yeye je la. Tp sedap. Berbaloi ar ngn harga. Ayaq? Of koz la ayaq kopi. Nama pun dh kopitiam, xkan nk minum ayaq limau kot. Aku order Iced White Coffee. Mmg KAW wa cakap lu. Er camni la rasanya klu org ketagih. Skali minum, rasa nk lagi. Petang, balik UTP. Then mlm ada briefing treasure hunt kat LH. Er, nk komen sket leh x? Leh kan? Blog aku, so sukati aku la nk ckp apa (asalkan x kena sue ngn sapa2 dh le).

1. Masa kitaorg register, kitaorg tanya kat committee tu,

Kami: Kali ni treasure hunt kat area mana?
Committee: Tu xleh ckp. Tunggu je nnti.

Tapi, 2, 3 ari before briefing dh ada org kecoh2, kali ni kena g pangkor. Camne tu ? Nape leh wujud 2 groups of committees yg leh tutup mulut ngn yg suka sgt mengangakan mulut sini sana ?

2. Committee anta sms kat kitaorg, kata briefing kul 8.30pm. tp masa kitaorg sampai kul 8.25pm, dorang tgh dok bz mengangkut kotak2, dlm LH tgh dok berterabur lagi. Janji melayu ?
3. Committee panggil wakil group utk amik handouts kat dpn. And then, briefing, lepas briefing, kena panggil lagi skali utk amik voucher minyak, t-shirt etc. Nape la nk panggil 2,3 kali ek? Kenapa x panggil skali, bagi sumer brg terus.
4. Masa briefing mnyk Synthium x sampai lagi. Dia kata 1 week after baru bole claim. Syabas inspector Sah’ab~! Syabas~!
5. Few days b4 briefing, committee ada sms, tanya size utk t-shirt. tapi, size XXL ada 5 je rupanya hoho. So sapa yg mntk size XXL dapat size XL or L.
6. Yg paling aku x puas ati, sticker utk no keta, KERTAS! Bkn plastik?! Kitaorg mmg dh agak, sure nnti melekat kat pintu keta.

Hurm, ingtkan new generation yg jd committee utk Treasure Hunt, so mesti lg bnyk new idea, bombastic idea, better management. Xpe, tu baru 1st impression. Kita tgk esok camne. Mari kita lihat, siapa yg kena~!

No comments: