Thursday, July 19, 2007

Yu Ti Pi?

Huhu... x sangka leh balik UTP. dh 8 bulan aku membanting tulang 4 kerat kat cyberjaya, mengerah keringat. Kejap btul masa berlalu. Apa2 pun, Ya! Aku dh kembali ke Yu Ti Pi~! Aku sampai kat medan gopeng mlm td around 1.30am. Dae ngn fizi dtg jemput aku. Aku bajet sampai kul 1am tp lewat setgh jam huhu. Padan muka korang kena lepak mamak tunggu aku. Haha neway tq sbb jemput aku. Kalau x sure aku kena tidur kat Hotel Casuarina Ipoh (er, hotel paling besar kat ipoh).
Sebagai menyambut malam pertama aku kat Ipoh, acara rasmi & ruji & wajib & harus, g makan la apa lagi. So kitaorg g McD baru, 24hrs dpn medan gopen tu. Tp agak nice. Aku suka interior kayu2 ngn lampu2 dia. Tp mkn bubur nasi je uhuk2. dh mlm2 camtu kenyang gak nk mkn beger~.
Selesai menambahkan 0.3kg lagi berat badan ku, kami pulang ke utp. Maka, ada 1 lagi ‘surprise’ yg menanti kami di bilik! Suka saya menyatakan di sini bahawa rumet baru saya ialah Rashdan a.k.a Dae, kerana rumet saya yg lama iaitu Man Tong, g internship kat Gurun, Kedah. Kembali kepada ‘surprise’ yg menanti kami di bilik. Yess!! Ada kucing beranak di bawah meja aku ngn meja dae!!! Mak oi! Bau tungkik~~~!!! Pandai gak kucing tu, dia bg balance, dua2 meja dia branak. dem!
Maka, aku terus letak brg2, xde mood nk berehat, terus mop lantai ngn dae. Mcm2 jenis bahan kimia aku curah, dettol (aku curik dlm bilik air, xtau sapa punya), sabun breeze cecair, seabreeze segala aku sembur. Kesan darah yg kering + air mop -> H2O + CO2 + Bau hanyir mengalahkan bau ammonia + gegelang merah yg tidak larut air. Seb baik xde H2SO4 or HNO3 ke apa2 asid pekat. Klu x, mesti lagi bes persamaan kimia aku.
Sementara tunggu lantai kering, aku kemas2 brg. Tapi hanyir2 kucen tu ada lagi. terpaksa tahan je la. so aku pasang Air Wick ngn aromateraphy. Adei baru la harum semerbak bilik aku. Pagi, tidur kul 7am sambil menghirup O2 wangi + skit2 bau kucing haha. Uwek. Serius nk muntah. Tp kul 10 am dh bangun sbb nk siapkan final report lak. Tp giler ar, x start sem lagi dh bz ngadap laptop buat report. Selamat mereportkan diri~!

No comments: