Tuesday, November 06, 2007

Weng weng

22 Oct – 2Nov, mmg giler. Minggu yg paling bz bg aku kot, utk sem ni. Bnyk project due, presentation ngn test, marathon tiap ari non stop. Adei..serius pancit giler aku. Balik raya je kena serang ngn test hehe.. tp budak2 lain pun komplen gak, sem ni berat sket. Yg aku pun gatal amik 20cdt sbb tarik 1 subject hehe so rasakan!
Neway, sokor nye aku dh setel FYP presentation ptg td...huhu dh ar nama aku last skali dlm list, org yg present pagi, sumer balik pastu kecoh kena tembak la apa la ngn lect. Aku cuak giler. Dh ar aku bkn paham sgt pun apa aku buat haha.. Ptg, kat lab, siot btul la, mag ngn shirlene ada lak. Lagi la aku susah nk present kat dpn klu dua pompuan ni dpn aku. Dorang suka buat lawak sengal nnti, tergagap2 lak aku. Aku suh balik, dorang xnak balik. Argh ampeh ar korang. Tp seb baik aku dpt present ngn macho nye haha..and benda yg paling best dlm abad ni, aku x kena tembak ngn 1 soklan pun drpd lect. Hoho...samada dorang x paham apa aku present or dorang dh x larat nk tanya kot, sbb ramai sgt student dh present. Tak pun, dorang kagum ngn prototype aku. Yeaa... seb baik aku bwk prototype.

Ni la Augmented Reality (AR). Ni image after aku printscreen kat laptop aku. Aku berjaya render ikan punya 3D image drpd ’pattern’ yg kaler itam putih, ata tapak tgn aku tu. Bila aku capture pattern tu guna webcam, nnti kat screen komputer kuar ikan. Er..ikan tu la prototype nye. Tp utk real product nnti aku tukar ler 3D image yg lain. Xkan la fyp aku buat ikan kot haha. Kena gelak lak nnti.
Erk, lupa lak. Actually tajuk FYP aku is,
Augmented Reality in Formal Education : A "Portable" Virtual Science Laboratory. Haha .. amacam? Bunyi je gempak! Tp apa aku buat pun aku xtau huwaa..serius mencabar. Aku plan nk buat virtual lab, guna AR ni, utk bantu budak2 sekolah dlm science experiment.
Er, sapa2 la kot2 reti guna 3d studio max, plis la mencemar duli, contact beta ye!

No comments: