Saturday, October 13, 2007

Selamat Hari Raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri! Pada sumer kwn2 aku yg aku x sempat nk mintak maap tu, klu aku ada terkutuk (rasanya mmg ada ehek2..konfiden jek. Nampak sgt mmg kaki ngutuk), klu terumpat, termkn terminum, mintk halal segala. Aku nyusun 10 jari tgn, even tgn aku sentiasa berpeluh (hiperhidrosis) sile la salam gak ngn aku. Mintak maap bnyk2 ok? 0-0 hoho~
Erk..arini double celebration, double happiness. Bday mak aku gak arini, yg ke toooot! Epi bday mami ku! Moga pjg umur, murah rezeki selalu!
Er...seperti yg diramalkan, umah aku kena serbu lepas mayang raya. Aku balik je dari masjid, bukak kopiah, tak sempat lagi nk betulkan sampin yg senget, tepon umah berdering. Aku angkat,

Kak R : Hello, mak ada?
Aku : Ada.
Kak R : Kak R ni. Kejap lagi nk dtg umah leh tak?
Aku : (Of koz la bole, raya maa. Takkan nk ckp xleh lak. hehehe) Aa, dtg la Kak R. kitaorg sumer ada kat umah.

Letak tepon.

Aku : (jeritan manja di pagi raya, sbb mak aku kat dapur) Maaaaaaakkkkk! Kak R nk dtg raya jap lagi!

Kak R ni, anak dia dulu sekelas ngn aku ms sekolah rendah. Anak2 dia yg lain sumer mak aku yg jaga masa kecik dulu. Mak aku ni baby sitter hehe (mntk2 anak2 Kak R ni x baca blog aku)

Tak sempat lg aku nk g panaskan apa yg patut,

Makcik L : A'kuuuuummmmm!
Aku : W'salaaaaaaaaaaaam! Masuk ler.

Hah tu dia, org yg tepon x sempat sampai lagi, org lain lak yg dh sampai dulu. Dipendekkan cter, aku dpt isi perut kul 12 haha. lepas org dh balik sumer, cuci pinggan etc, baru aku leh mkn. Whoaa...klu aku jadik bibik, aku dh mntk extra pay ni.
Tp, alhamdulillah la, sbb aku penah terdgr 1 ceramah ustaz ni, dia kata, klu ramai org ziarah umah kita, and tuan umah layan elok2, tetamu ni sumer akan bwk keberkatan dlm umah tu.
So, kesimpulannye, walopun aku penat, tp masih mampu tersenyum manja melayan tetamu ahaks...

Tu before tengahari, lepas zohor laks, umah aku kena serbu ngn budak2 kecik laks. Sampai aku x larat nk layan, so cam biasa ar, soklan bonus,

Aku : Nk mkn ke nk duit raya?
Budak2 : Nak dua2.
(aik, biasanye budak2 ni klu umpan ngn soklan camni, sure nk duit raya jek)

Aku pun suh ar masuk dlm. Lepas aku bwk kuar sarong angpow,

Budak2 : Er bang, kitaorg x jadi la nk mkn. Nak duit raya je.

Hahaha ampeh la korang. Kalau dh nama budak2, cam aku gak ar masa kecik2 dulu. Teringt lak zaman2 aku masa comel2 dulu, (sekrg? comel gak ar, tp dulu ms kecik lg comel) camni ar, dok g round umah org kumpul duit raya. Ntah umah sapa2, yg x kenal pun selambe je bagi salam g beraya hehe.
Erk...tu 20 tahun lepas punya cter la tapi...Sekrg xde la round2 umah org x kenal lg, sbb umor saya dh lapanblas taun...

No comments: