Sunday, October 21, 2007

Demam Raya

Ptg semlm aku selamat sampai UTP. Aduh, giler x larat. Balik Kuantan dari Temerloh ms raya ke-2 aritu anak buah aku demam since dari KL lagi. Then raya ke-3, akak ipar aku lak demam, rupa2nya dia kena chicken pox~! Huwaa cuak aku, dh ar dlm umah tu aku sorang je xnah kena lagi. So next day, raya ke-4 abg aku terpaksa balik Putrajaya. Plan nk stay Kuantan lama lagi.
Raya ke-5 aku lak start pening2, rasa tekak x sedap. Aku cepat2 telan panadol 2 bijik. Next day, raya ke-6 aku lak yg demam. Hahaha ni baru btul demam raya. Abis 1 family sumer demam, berjangkit2. Tp sbb dh beli tiket punya pasal, aku gegehkan diri balik gak semlm naik bas. Dh la tu the only ticket yg tinggal, even beli awal b4 pose lagi. Ekspress Kesatuan, seat blakang sekali, kanan sekali. Yaaa mari kita naik roler coster. Ni special punya, kalah corkscrew yg kat Genting tu. Dh ar aku demam teruk, dh 3 ari x kebah. Pastu g “theme park” main roler coster lak. Mmg ngam, seb baik aku tak uweekkk je.
Masa bas tu berenti kat R&R tapah, aku bantai air limau panas sebungkus, asam sekilo, Strepsils 10 bungkus hehe xde ar bnyk camtu. Tp lepas bantai benda2 msm camtu, baru rs tekak ni bes sket. At last, sampai kat medan gopeng, carik taxi. Sekrg makin cekik darah je pakcik2 taxi. RM40 to utp? Biar btul. Dulu aku rs around RM30 or ++ je. Argh, naik je la. Yg penting aku nk cepat sampai, nk tdo. Serius rs nk pengsan.
Huhu aku dh la tgh panas badan tahap naga x dpt minum Wong Lo Kat, sore pun x kuar ms tu. Pakcik taxi tu peramah la plak adoi…x larat nk berckp. Apa dia tanya, sumer aku hangguk je, except ada few question yg aku terpaksa jawab ngn sore yg lemah gemalai, sopan santun gaya jejaka timur.

Pakcik : Org sabah ke?
(aiyoooo aku dh la x larat nih. sori pakcik, tekaan x mengena)
Aku : Bkn.
Pakcik : Umur brp? 21? 22?
Aku : (hangguk)
(hahaha part ni yg paling best..time kasih pakcik, sbb teka umur saya 21. berbonga2 hati saya yg tgh demam nih. And aku rasa dia budget aku cina kot sbb…)

Pakcik : (dalam telo cina) Pakcik ah…dulu ah….umur lima blas, anam blas, suda abis blaja woo. Sikarang, suda 21, 22 masih blaja lagi ah…
Aku : (Senyum dan hangguk, sbb x larat nk jwb + x larat nk layan klu org sleng cina ngn aku)

Pastu pakcik tu tgk aku cam no respon je, dia xde tanya apa2 dh. Huhu sori eh pakcik, bkn nye xnak borak. Borak2 tu mmg hobi saya, tp apakan daya...Pastu yg xleh blah, dia nyanyi lagu rossa dlm keta hahaha...adei, dh ar siap ikut gaya rossa tu, part sore kecik, sore dalam, dia tarik giler2 haha pakcik oi, bwk bertobat. Pastu kuar lak lagu 60’s, lagu zaman dia la kot, lagu Latif Ibrahim. Dia terus kuatkan volume, nyanyi sungguh2...waduh2 gering telinga beta...
At last sampai gak utp, aku kemas2 bilik, terus tdo, selimut tebal. Serius rs nk pengsan. Bukak mata, tgk rumet aku dh balik. Mlm tu, aku mntk dia tlg anta g klinik kat tmn maju, terus mntk injection. Seb baik mlm tu jugak demam terus kebah. Maceh my rumet~ ! Tapi, selsema ngn batuk still ada lagi ar. Aku klu dh tahap camni, mmg sll je mntk injection. Sbb, keje dh la bnyk giler, ngn progress report fyp aku x siap lg. Kalau demam x kebab, keje xleh buat. Walau apa pun, lepas cuti raya ni, mmg seram sbb test bnyk giler tgh nunggu, project pun dh dkt due, fyp prototype x wat apa2 lagi. Aku xtau camne aku nk idup 2, 3 minggu akan dtg nih \(>___<)/

2 comments:

Faiz Rev said...

jep ade typo

"...demam x kebab..."

bukan kebah ke ptutnye?

haha xD

Takeshi said...

dem!
tu la ko xtau, kebab tu feveret aku daa