Sunday, October 14, 2007

Double Celebration

Semlm, raya ke-2 aku 1 family balik Temerloh. Walopun mak aku org Melaka, tp aku sekali pun xnah balik raya kat Melaka. Sbb dua2 atuk ngn nenek aku dh xde. So, tiap kali raya, kitaorg samada dok je kat Kuantan, or balik Temerloh. Tu pun umah sedara mara, cousin aku etc. Sbb ayah aku org temerloh.
Nk dijadikan cter yg maha bongek, adoi...nape la aku bongek sgt... Lately er sejak aku dh 'berumur' ni hehe..klu long journey mmg aku yg drive sbb parents aku dh x larat. So, half way to Temerloh tu, ntah camne leh ter borak2 pasal lesen. Hurm, aku pun tiba2 terpikir, kenapa aku rasa cam dh lama giler x g idupkan lesen. Masa 8 bulan intern mmg aku x bwk keta langsung. Sekrg lak dh bulan 10. Maka beta pun minta bonda beta keluarkan lesen dari wallet beta. Lalu beta terasa alangkah bongeknya beta sbb lesen beta dh mangkat bulan Februari yg lalu hahaha...adei malu2....tu ar, dh lama sgt x bwk keta. Lesen pun x check. Terus aku berenti tepi jln, tukar driver ngn ayah aku. Raya2 camni bnyk polis, so x berani ar nk gamble. Seb baik masa tu dh separuh jln, ayah aku pun larat lagi la nk bwk keta.
Sampai Temerloh, kitaorg yg 1st skali sampai. Sedara mara lain sumer x sampai lg. Klu raya2 camni, kat sini la kitaorg berkumpul ramai2. Umah cousin aku @ umah akak sulong ayah aku. Yg dari KL pun sumer turun ke sini. Tak lama pastu, baru la makcik2, pakcik2, cousin2 sedara mara aku lain sumer sampai. Penuh giler umah. Huhu ada la gak kazen mazen yg aku dh 2, 3 tahun x jumpa, baru nmpk muka. Sukor, aku berjaya menebalkan muka b4 balik, mntk duit raya kat dorang, dgn alasan, "Last raya sbgai seorg student" haha..cousin yg lagi muda dari aku pun selambe je aku pow duit raya, buat muka tembok! Seb baik dpt gak, x sia2 aku jd pelakon pembantu lelaki terbaik.
On the way balik, half way, aiyoo ujan lebat giler, sampai x nmpk jalan. So terpaksa la ayah aku suh aku bwk gak sbb dia x nmpk jalan. Huhu seb baik polis xdop~. Oh yah, dari Temerloh, abg aku ngn akak aku pun balik Kuantan skali.
Actually, aku dh plan dlm ati, nk beli kek, nk wat surprise utk mak aku, sbb bday dia sama ngan raya pertama. But since aku sorang je kat umah, tak bes lak. So, even arini dh lewat 1 ari, aku ckp ngn abg aku pasal nk beli kek tu. Abg aku on je. Pas maghrib, aku ckp ngn mak aku, nk kuar ngn abg aku. Kitaorg round 1 kuantan cari kedai kek. Haha...siot tul. Tau la baru raya ke-2, satu kdai kek pun aku x jumpa. Sumer totop! Last2 jumpa 1 kedai tu, jauh gak ar dari bandar. So kitaorg beli kek Black Forest.
Balik umah, adoi ada org tgh beraya la plak. Ingt nk terus buat surprise time tu, tp abg ipar aku kata tunggu org balik dulu ar. Aku diam2 bwk masuk kek, simpan dlm peti sejuk. Mak aku lak, kuar masuk dapur 18x. Aku berdiri tercegat kat peti sejuk cam pakgad, sbb takut dia bukak haha. Mak aku pelik je tgk aku dok bersandar je kat peti sejuk tu. Lepas org balik, kalut giler kitaorg kat dapur, cucuk lilin dh la bnyk giler atas kek, bwk g living hall, aku siap padam lampu lagi. Terkejut mak aku,
Selamat Hari Raya + Happy Birthday to my momy~!

No comments: